התביעה בארצות הברית חוקרת מקרה חדש בו ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, שעומדת מזה כארבעה חודשים במרכז סערה גדולה בארצות הברית, נחשדת בגניבת טכנולוגיה, כך דווח היום (שישי) בארצות הברית. על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, המסתמך על גורמים המעורים בפרטים, החברה הסינית מואשמת בגניבת קניין רוחני מאנשים פרטיים ומחברות במשך מספר שנים, ובכך שגייסה עובדים מהמתחרות. 

בתוך כך, החברה אמורה לחשוף על פי הדיווחים השונים את מכשירי הדגל החדשים והיוקרתיים שלה - המייטל 30 והמייט 30 פרו. עם זאת, מסתמן שגוגל עומדת להרוס לה את ההשקה המתוכננת ל-18 בספטמבר במינכן. בכיר בענקית האמריקאית אמר אתמול בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי המכשירים המדוברים יגיעו ללא האפליקציות של גוגל. הממשל האמריקאי אמנם הקל מעט את הסנקציות על החברה, מה שאומר שהמכשירים הקיימים פטורים מהחרם, אך המכשירים החדשים מחויבים באישור, שלא ניתן עדיין. 
עם זאת, מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל אינה נחשבת למוצר חדש, לכן גוגל רשאית להמשיך ולשווק אותה לשימושה של החברה. דובר החברה אישר את הפרטים בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, אולם לא פירט האם גוגל הגישה בקשה לפטור, ואם כן - מה הסטטוס שלה. עם זאת, הם הודיעו בעבר כי הם מעוניינים להמשיך לעשות עסקים עם וואווי. עבור החברה הסינית, מדובר באיתות נוסף לכך שאסור לה להסתמך רק על הטכנולוגיה האמריקאית, וכי עליה להמשיך בפיתוח מערכת ההפעלה harmonyos אותה הציגה לפני כמה שבועות.