הכותר MADDEN NFL מלווה כבר עשרות שנים את ליגת הפוטבול האמריקאי ומנגיש את ענף הספורט הסבוך והפיזי לעולם המשחקים הדיגיטליים. המשחק האחרון בסדרה – MADDEN 20 – ממשיך כעת את המגמה עם גרפיקה מעולה, משחקיות קלה ומהנה, וחזרתם של הפיצ'רים המוכרים כמו פרנצ'ייז ומצב קריירה, שיציבו לכם יעדים להפוך לשחקנים הכי טובים בהיסטוריה.
המשחק החדש בסדרה, שפותח על ידי EA Tiburon ומופץ על ידי Electronic Arts, מציד גרפיקה מהממת ושיפורים חדים בתנועות השחקנים שמורגשים היטב בעיקר בזמן הריצה עם הכדור שנראית ריאליסטית יותר מתמיד. עם זאת, כמו ברוב משחקי הספורט הגדולים, המשחקיות עצמה עדיין נשענת על אותה סכמה מוכרת, כך שלשחקנים וותיקים אין בכלל עקומת למידה וגם שחקנים חדשים ילמדו אותה במהירות. גם השנה המשחק מציע אפשרויות לסדר את רמת הקושי על ידי אפיון ה-AI של השחקנים, כך שתמיד תוכלו למנוע משחקנים לחטוף לכם את הכדור, לפחות עד שתלמדו לשלוט בעצמכם.
אם אתם חובבי פוטבול אמריקאי אז הנאה מהמשחקיות כבר מובטחת לכם, אבל גם אם זה לא ענף הספורט האהוב עליכם, יש מצב שתתאהבו בו אחרי כמה שעות בהם תלמדו תרגילי התקפה, תבצעו התאמות להגנת היריב ותצטרכו תחת לחץ לשחרר את הכדור לאוויר ושיגיע לנקודה הנכונה.

מעבר למשחקי תצוגה ואונליין, כמו בכל שנה יש כמה מודים שונים שאמורים להחזיק אתכם עד השנה הבאה. מצב המשחק האהוב עלי בכותר נקרא "פני הפרנצ'ייז" – מצב קריירה בו אתם תכנסו לקסדה של שחקן קווטרבאק מתקופתו בתיכון, דרך משחק אליפות בקולג' ועד הליגה של הגדולים ה-NFL.
אתם תתנסו באירוע הדראפט (בחירת השחקנים על ידי קבוצות הליגה), במחנות האימונים ותמצאו לעצמכם סוכן שחקנים אישי, והכי טוב שהחוויה מושפעת באופן מידי מהתוצאות שלך על המגרש, ככה שבפעם הראשונה שניסיתי את המוד לא הוזמנתי לערב הדרפט וצפיתי בו בחדר מלון זול, ולאחר שהשתפרתי וזכיתי באליפות הקולג'ים קיבלתי את שירות ה-VIP.
בכל שבוע תצטרכו לעמוד ביעדים והישגים כדי שהדירוג ההיסטורי שלכם יעלה ותהיו בדרך להפוך לאגדות, וככל שתצברו ניסיון תוכלו לשדרג את הנתונים של הדמות ולתת לה יכולות. יכולת חדשה שמוצגת השנה נקראת X פקטור, והיא מופיעה בכל מצבי המשחק ומלווה את השחקנים הבכירים בליגה. כאשר היכולת הזו מופעלת בזמן משחק כדאי לכם להיות מאוד זהירים אם היא מופעלת נגדכם, אבל היא מאוד כיפית לשחק איתה שאתם בשליטה עליה.
מוד חדש שהוצג השנה לאונליין הוא סופרסטאר KO, בו אתם בוחרים שלושה שחקני הגנה והתקפה עיקריים ורק מבנה אחד של שיטת משחק ועליכם להבקיע טאוצ'דאון ולמנוע מהיריב להבקיע. זה מוד קצר ומהנה לאלו שרוצים לשחק ברשת אבל לא יכולים להרשות לעצמם לבלות מעל לעשרים דקות בכל משחק.
כמו בכל שנה גם בכותר הנוכחי תוכלו לשחק במוד הפרנצ'ייז בו אתם מנהלים קבוצה, בוחרים שחקנים ומנסים להקים שושלת, ומנגד יש את מוד הקבוצה האולטימטיבית, שעליכם למלא משימות קצרות כדי לקבל פרסים עבור קבוצת הפנטזיה שלכם, אם אתם שיחקתם במאדן בעבר אתם לא תראו שינויים דרמטיים בשתי החוויות האלה.