על רקע דוח מבקר המדינה, שפורסם לפני כחמישה חודשים ומצא כי מידע אישי על תלמידים והורים פרוץ ברשת ללא כל הגנה, זכתה חברת Experis במכרז משרד החינוך לבדיקות הבטיחות והגנת הסייבר של כל מוצר דיגיטלי שאמור להיכנס למערכת החינוך, במטרה להבטיח כי המחדלים שנמצאו בדוח המבקר לא יישנו. ב־Experis מציינים כי המכרז החל עוד לפני פרסום הדוח, לאחר שמשרד החינוך הבין כי יש כשלים בתחום הסייבר וחיפש ספק שיוכל לוודא שכל מוצר שבו מערכת החינוך משתמשת - החל באפליקציה שגננות מעלות בה תמונות של ילדי הגן וכלה במערכת התשלומים של התיכון - יהיה עמיד בפני פריצות של גורמים עוינים, כך שהמידע הרגיש של הורים וילדיהם ישמר במערכת.
דקלה ורד, מנהלת תחום החינוך ב־Experis, שהיא חלק מקבוצת Manpower העולמית ומתמחה במתן שירותי טכנולוגיה, הגנת סייבר ועוד, מסבירה: "המשמעות היא שכל מוצר הנכנס למערכת החינוך - החל במערכת שעות, בתוכנה להשאלת ספרים וכלה בספר דיגיטלי - יהיה חייב לעמוד בתקן מסוים. אנחנו בודקים את הספקים שמייצרים את המוצרים, מבצעים להם את הבדיקות ונותנים להם בסוף אינדיקציות לבעיות". באחריות החברה, כאמור, לערוך בדיקות סייבר ואבטחת מידע למאות מוצרים דיגיטליים שנכנסים לשימוש במערכת החינוך בארץ מדי שנה. מוצרים אלו מחזיקים במידע רגיש מאוד של הורים ותלמידים כמו תמונות, מידע רפואי, מידע פיננסי, כתובות ומספרי טלפון של תלמידים ומורים, ציונים וחוות דעת. כל ספק שמעוניין לשלב מוצר דיגיטלי במערכת החינוך, יהיה חייב לעבור דרך חברת Experis, שתבדוק אם הוא עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחת מידע.
ורד מציינת כי משרד החינוך הוא מהמתקדמים במשרדי הממשלה בנושא אבטחת מידע ומסבירה את עבודת החברה. "כל מוצר עובר מעבר לבדיקת תקן בדיקות חדירות ובדיקות עמידה בתקן משרד החינוך - אנחנו מדמים האקר שמנסה לפרוץ למערכת ומייצרים לספק אינדיקציה. לא נאשר מוצר עד שיעמוד בכלל הדרישות. אם בעבר, כשספק היה נדרש לבצע את הבדיקות האלה הוא היה חושב שזה כאב ראש, היום הוא מבין שהמשרד נותן לו מתנה כי זו האינדיקציה הטובה ביותר לבדיקת המוצר".

לדברי ורד, כל מוצר נדרש לעבור בדיקות פעם בשנה מתוך הבנה כי הטכנולוגיה משתנה ומתפתחת כל הזמן. "הנושא של אבטחת מידע הוא חדש יחסית - ספקים  נדרשו לעמוד בתקינה של אבטחת מידע, אבל בדיקות החדירות לא בוצעו, אלא קיבלו הצהרה שהספקים ביצעו אותן וסמכו על כך. פה אנחנו מבצעים את הבדיקות, והן נעשות בידי המומחים שלנו".