שירות התשלומים המקוון פייפל הודיע הלילה (בין שישי לשבת) כי הוא החליט על עזיבת החברה המנהלת את "ליברה", המטבע המקוון של פייסבוק, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. כאמור מדובר בחברה הראשונה שפורשת מהפרויקט השאפתני של פייסבוק, ובחברה ציינו כי יוותרו על חברות בקבוצה ובמקום זאת יתמקדו בעסקים ובפיתוחי הליבה שלהם. מהחברה נמסר: "אנחנו תומכים בשאיפות של ליברה ומצפים להמשיך ולעבוד בעתיד ביחד". 
בליברה ציינו בתגובה כי הם מודעים לאתגרים העומדים בפניהם בניסיונות "להגדיר מחדש" את המערכת הבנקאית. "המחויבות למשימה הזו חשובה לנו יותר מכל דבר אחר, מוטב שנדע על חוסר המחויבות הזו עכשיו ולא מאוחר יותר", נמסר בהודעתם. בפייסבוק עצמה סירבו להגיב לפרסום.
מוקדם יותר החודש דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי גם ויזה ומאסטרקארד שוקלות מחדש את מחויבותן לפרויקט, זאת מפני שאינן רוצות למשוך אליהן בדיקה רגולטורית. עם עזיבת פייפל, חברת הניהול של ליברה כוללת 28 חברות שונות בהן אובר, ליפט וספוטיפיי.

כזכור, ליברה הוכרז ביוני האחרון ומיד גרם לטלטלה בשוק המטבעות הוירטואליים. הוא צפוי לאפשר לאנשים שאין להם גישה לפלטפורמות הבנקאיות המסורתיות - לקיים עסקאות כלכליות. כיום, ישנם כ-2.4 מיליארד משתמשים בפייסבוק, ולדברי האנליסטים, המטבע צפוי להניח רווחים רבים לחברה. מייסד החברה מארק צוקרברג הכריז בפרסום בעמוד הרשמי שלו, כי השירות, לצד אפליקציה עצמאית, יהיה זמין בשנה הבאה.
הדבר צפוי לאפשר לצרכנים להעביר כסף זה לזה, וכן לשלם על מוצרים ושירותים שונים באמצעות המטבע הדיגיטלי, במקים במטבע המקומי. המהלך עורר חששות רבים בקרב גורמי רגולציה בעולם, זאת לנוכח בעיות הפרטיות ותקלות האבטחה הרבות שצפו ברשת החברתית הגדולה בעולם בשנה וחצי האחרונות, ושיאן בפרשת קיימברידג' אנליטיקה, אשר בה דלפו פרטיהם האישיים של כ-87 מיליון משתמשים ברחבי העולם.