יוזמה חדשה ושאפתנית להידוק הקשר עם טנזניה: קונסול טנזניה בישראל קסביאן נוריאל צ'יריץ' והשגריר ג'וב מסימה מובילים בימים אלו הענקה ללא תשלום של 1,000 מכשירי הדמיה לא פולשנית של החברה הישראלית הבינלאומית Nanox, שישמשו בתי חולים וקליניקות במדינתם.
 
זהו פתרון טכנולוגי פורץ דרך בתחום ההדמיה הרפואית, פרי פיתוח יפני־ישראלי, שבמשך 15 שנה היה מתחת לרדאר ומשמעותו הוא המצאה מחדש של בדיקת הרנטגן. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת להפיק משבבי סיליקון קטנים, הכוללים 100 מיליון ננו־מבנים, את האלקטרונים שמחליפים את הטכנולוגיה הוותיקה ועתירת הקרינה. התוצאה היא הדמיה לא פולשנית, אמינה ובטוחה בהרבה, בשל צמצום משך החשיפה לקרינה. נוסף לכך, מתאפשרת דיאגנוסטיקה משופרת ומדויקת בהשוואה לפתרונות הקיימים. 
 
לפי ההערכות, לכשני שלישים מאוכלוסיית העולם אין כלל נגישות למכשירי הדמיה רפואית שיכולים לסייע בגילוי מוקדם של מחלות. אלו מכשירי ההדמיה הראשונים מסוגם בעולם שהם דיגיטליים, קטנים ומתאימים לפריסה רחבה, מה שמאפשר הוזלה דרמטית במחיר המכשיר, שמגיע לכמה מאות אלפי דולרים. צ'יריץ' הוא קונסול טנזניה בישראל והבעלים של חברת סלקט, העוסקת בהפקת תאי גזע ובפיתוחם לצרכים רפואיים.