בין האתגרים שיוצבו: ניהול זכויות יוצרים ותמלוגים, וקשר מול מפיצים וקמעונאים. אורי בן-פורת, בכיר לשעבר בשיכון ובינוי, ייסד את תכנית החדשנות בישראל ומייצג את ויסטקס בישראל לאחרונה קיבלה ויסטקס השקעה של 105 מיליון דולר מקרן Accel-KKR לביצוע רכישות והשקעות אסטרטגיות להאצת הצמיחה של החברה.



חברת התוכנה האמריקאית ויסטקס(Vistex)  נכנסת לראשונה לפעילות בישראל באמצעות תכנית חדשנות פתוחה – www.vistexinnovation.co.il.



החברה, שקיבלה לאחרונה השקעה של למעלה מ 100 מיליון דולר מקרן ההשקעות Accel-KKR, בחרה בישראל להשיק פלטפורמה חדשנית לקשר עם מפתחים ויזמים, בחיפוש אחר טכנולוגיות בתחומי הבינה המלאכותית AI שנועדו לייצר פתרונות חדשניים לאתגרים אמיתיים של לקוחות החברה. 



Vistex מפתחת פתרונות אנליטיים לאסטרטגיות שוק לחברות הגדולות בעולם. בין לקוחותיה ניתן למצוא תאגידי ענק ביניהם פוקס המאה ה-20, סיסקו, סוני, קוקה קולה, בוש, בארילה, אדובה, פארמונט ועוד. כיום מעסיקה החברה מעל 1,600 עובדים והיא בעלת הכנסות שנתיות של למעלה מרבע מיליארד דולר.



בשלב הראשון מדובר באתר אינטרנט ייעודי (VistexInnovation.co.il), שבו תחשוף ויסטקס אתגרי לקוחות ומסדי נתונים המדמים נתונים של לקוחותיה בשני תחומים עיקרים: ניהול מדיה וזכויות יוצרים, וניהול אסטרטגיית ריטייל. יזמים וסטארטאפים בכל השלבים מוזמנים להיכנס לאתר ולבחון את האתגרים הטכנולוגים-עסקיים שמוצגים שם, ולספק רעיונות לפתרונות אפשריים – הרעיונות יכולים להיות בכל שלב של פיתוח, גם רעיון גולמי וראשוני יכול להוליד השקעה או פרויקט משותף עם החברה. 



הרעיון להשיק את הפלטפורמה בישראל עלה בעקבות ביקור של מנכ"ל ומייסד ויסטקס, סנג'אי שאה, בישראל. שאה ביקר במרכזי החדשנות בישראל והתלהב מרוח ההמצאה והאנרגיה של היזמים הישראלים. בהמשך פותח הרעיון להקים את פלטפורמת החדשנות הפתוחה של החברה דווקא בישראל ולתת ליזמים ולסטארטאפיסטים אפשרות לקשר ישיר ופתוח עם החברה באמצעות הפלטפורמה האינטרנטית.



היזמים הישראלים יוכלו להוריד את הנתונים, לבחון את הרעיונות האפשריים ולהציע כיווני פיתוח. מבחינת החברה, כל רעיון בכל שלב של פיתוח יתקבל בברכה ועשוי להוות כר להשקעה ולשיתוף פעולה. עבור היזמים, הקשר עם ויסטקס מייצר אפשרות למסלול ברור למסחור מוצרים לחברות ענק בארה"ב, תוך קשר עם חברות ענק בתחומי המדיה ומוצרי הצריכה.



האתגרים העיקרים שיוצגו בפלטפורמה החדשה:


ניהול זכויות יוצרים ותמלוגים: מדובר באתגר עצום עבור חברות המדיה הגלובליות. חברת ויסטקס עובדת עם ענקיות מדיה כמו Fox 20th Century, MGM, Paramount,  שמחפשות כלי אנליטי המבוסס Predictive Analytics למכירת סרטים, סדרות ותכנים.



קשר מול מפיצים וקמעונאים: ויסטקס עובדת עם לקוחות ענק כמו סיסקו, אדובה, קוקה קולה, בוש, ברילה. כאן מחפשת החברה טכנולוגיות לבניית מודלים שימליצו לחברות על אסטרטגיית שוק – איך לתמחר, איזה אחוזי הנחה להעניק, איזה מבצעים ללקוחות, אופטימיזציה של תכניות תגמול לאנשי מכירות ועוד.



אורי בן-פורת, המייצג את ויסטקס בישראל: "מדובר בתוכנית חדשנית ומיוחדת שתאפשר לכל יזם בכל שלב פיתוח - החל מרעיון בלבד ועד מוצר מתקדם - לקבל הזדמנות להשקעה, שותפות, או שיתוף פעולה עם חברה מבוססת ומובילת שוק. זאת בשורה משמעותית לשוק ההייטק הישראלי, השופע מוחות יצירתיים, ואני גאה להוביל אותה בארץ".


אורי בן-פורת, ויסטקס ישראל. צילום: יח"צ
אורי בן-פורת, ויסטקס ישראל. צילום: יח"צ