לקראת שנת 2020 חברת Fjord, הקריאייטיב סטודיו הגלובלי מבית חברת הייעוץ Accenture, חברת הייעוץ הטכנולוגית, מפרסמת את דוח הטרנדים השנתי לשנת 2020, שבו היא מספקת מבט על הטרנדים הצפויים לשנה זו בפן העסקי, הטכנולוגי והעיצובי. במסגרת דוח הטרנדים מצוינות שבע מגמות מרכזיות לארגונים, עובדים ולקוחות.
המחקר מבוסס על נתונים שאוספים נציגי Fjord, הנודדים בין 33 מרכזי החברה ברחבי העולם, אשר מונים כ־1,200 עובדים. מתוך השיחות עם המעצבים, הצוותים מזקקים את הדוח השנתי הנרחב. השנה נוספו גם נתונים מיפן ומאמריקה הלטינית.
"בעולם המתמודד עם שינויי אקלים ושיבוש פוליטי וחברתי מתמיד, אנשים מודעים יותר מתמיד לאופן שבו רכישותיהם משפיעות על אחרים ועל משאבי כדור הארץ", אמרו בחברה, והסבירו כי אנשים דורשים מוצרים ושירותים עם אחריות חברתית וסביבתית.

"מחאות על הצמיחה האינסופית של הקפיטליזם, המוגדרות על ידי הרווח בלבד, עוברות כעת מהפגנות ברחוב לשיחות הנהלה בחדרי ישיבות. ישנו הכרח למצוא דרכים נוספות למדידת הצמיחה", אמר מארק קרטיס, מייסד משותף ו־CCO בפיורד. "הערכים החדשים הללו עלולים לשנות את האופן שבו אנו תופסים את משמעות העסק בעשור הקרוב".
בריאן וויפל, מנכ"ל חברת Accenture Interactive, הוסיף: "אנחנו מתחילים לראות את לקוחותינו עוברים טרנספורמציה. בעשור הקרוב נראה שינוי ביסודות, שיאפשר לעסקים הזדמנות להפוך את המוצרים למשמעותיים יותר לצד חשיבה קדימה".
בין הטרנדים המובילים הנוספים בדוח ניתן למצוא תחליפים לכסף, כלומר - שחברות ימציאו דרכים חדשות ליצור ולהגדיר ערך; הדור הבא של זיהוי פנים וגוף, עם דגש על פרטיות וביטחון; שילוב בינה מלאכותית ביעילות לצד כישורים אנושיים. טרנד מרשים נוסף הוא כפילים דיגיטליים.
"בני אדם יתחילו להשתמש בכפילים אלה כדי לשמור את המידע האישי שלהם בצורה שמיטיבה איתם פרסונלית, לעומת מי שמשתמש בו ללא חשיבה. כפיל דיגיטלי יהפוך לשער הכניסה אל עולמו של אדם, וארגונים ייאלצו להגיב. נראה את זה בשירותים פיננסיים, בריאות וקריירה", אמרו בחברה.