המשחק Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint לא לוקח את משחקי העולם הפתוח לרמה חדשה וחוטא ביותר מדי משימות גנריות, אבל מפצה על זה עם עלילה מורכבת, דמות אחת מצוינת בגילום ג'ון ברנת'ל מסדרת הטלוויזיה the punisher, ואפשרויות אונליין טובות.

המשחק החדש מבית Ubisoft הוא ה-11 בסדרה המפורסמת והעלילה בו מתרחשת כארבע שנים לאחר אירועי ""שממה"", המשחק שהקדים אותו. לפני שתתחילו לשחק תינתן לכם האפשרות לבחור בין חייל או חיילת שיקבלו את השם נומאד ויהיו הדמות המרכזית שלכם במערכה.

העלילה מתרחשת כולה באי ענקי בשם "אורורה", עליו התיישבו קבוצת מדענים שניסו להפוך את העולם לטוב יותר באמצעות מזל"טים. השחקן וצוות של לוחמי GHOST מיומנים נשלחים לחקור מה באמת קורה באי, ומגלים שהשתלטו עליו שכירי חרב, בראשם ווקר (ברנת'ל), איש GHOST לשעבר.

כמו שנהוג בז'אנר מרגע זה אתם חופשיים לנדוד בעולם, לגלות סודות על האי, לבצע משימות צד וככה להכיר את התושבים המקומיים וסיפורי רקע על הדמויות שמלוות אתכם בעלילה. יש לא מעט דמויות משנה ככה שמבחינת תוכן באמת שלא חסר מה לעשות במשחק היריות הטקטי הזה. הבעיה היא המחסור במגוון המשימות שמסתכמות לרוב בהתגנבות לבסיס ולשמור על מטרה בזמן שגל של חיילים ומזל"טים נופל עליך. לא הייתה עם זה שום בעיה, אלא שכל פעם שאתה מסיים משימה באזור מסוים, גם אם הרגת את כל החיילים באזור, הם פשוט צצים מחדש וזה מתסכל. 

המשימות האלה חוזרות לאורך כל החלקים הראשונים בעלילה המרכזית, כשלעצמה מאוד עניינה אותי ומתרכזת במערכת היחסים המורכבת בין ווקר, ראש הלוחמים שהשתלטו על האי והדמות שלכם, כשמדי פעם עולים פאלשבקים שמסבירים את הסיפור. חשוב לציין שיש גם אופציה באינטראקציות לענות לדמויות תשובות שונות, אבל אין להן השפעה על קו העלילה.

מבחינה ויזואלית המשחק מאוד מרשים מבחינת הטקסטורות של הנוף, המים ואפילו הנשקים נראים ומתנהגים בצורה מאוד ריאליסטית. האי עליו אתם משחקים הוא עצום אבל המפתחים פתרו את הבעיה עם אפשרות למסע מהיר בין נקודות מפתח, ושם יחכה לכם תמיד רכב או מסוק. חשוב להדגיש כי בעוד המשחק נותן אפשרות לשחק לבד, אין לוחמי AI שיצטרפו אליכם לקרבות וזה יקשה בחלק מהמשימות. 

המוד המהנה ביותר עבורי היה קרבות האונליין, שם צוותים של ארבעה נלחמים זה נגד זה. המפה היא יחסית גדולה ובלי מיקרופון ותיאום אתם תמצאו את עצמכם מהר מאוד מקבלים כדור מצלף. אבל יחד עם קבוצה של חברים, או אפילו ארבעה אנשים רנדומליים שמצליחים לתקשר זה עם זה, מדובר בחוויה אדירה. בגלל שאונליין הוא חלק כל כך משמעותי מהמשחק, יש לכם גישה מיד לבסיס המרכזי שם תוכלו גם לפגוש ולהכיר שחקנים חדשים שיחלקו אתכם את אותו המרחב וכמובן לרכוש נשקים מתקדמים ולקחת משימות צדדיות כדי להרוויח שדרוגים לשני המודים של המשחק.

יש ארבעה סגנונות שונים מהם תוכלו לבחור עבור הדמות שלכם, כל אחד מהם ישפיע דרסטית על המשחקיות איתה והצ'ופרים שהיא תקבל. למי שדואג יש אפשרות ליצור במקביל כמה דמויות מסגנונות שונים, אז אתם לא תצטרכו לחסל אחד כדי לשדרג את השני.

בסופו של דבר Ghost Recon Breakpoint לא ריגש יותר מדי אבל גם לא אכזב. המשחקיות ברשת והאפשרות להתחבר בקלות לשחקנים ולצאת למשימות שטח היא פלוס רציני, ועם פאצ'ים ועדכונים נוספים שמגיעים בהמשך יש תקווה לאורורה. עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותר Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.