חוקרים מטעם האו"ם הודיעו היום (רביעי) כי הפריצה לטלפון הנייד של המיליארדר ג'ף בזוס, בוצעה ככל הנראה בעזרת בתוכנת ריגול ישראלית. עוד ציינו המומחים כי "ייתכן שיורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, היה מעורב בצורה ישירה באירועים". החוקרים המיוחדים של האו"ם - אגנס קאלמארד ודיוויד קיי - ציינו כי יש בידם מידע על "מעורבות אפשרית שלו באירוע", שהתרחש לכאורה ב-2018.

עם זאת, גורמים רשמיים בסעודיה ביטלו את ההאשמות וציינו כי הן "מופרכות". שר החוץ הסעודי אף אמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אבסורד זו המילה הנכונה פה, מדובר ברעיון מטופש לחלוטין". 

מחברת NSO נמסר בתגובה: "אנחנו מזועזעים ונחרדים מסיפור הפריצה לכאורה לטלפון הנייד של מר ג'ף בזוס. אם זה נכון, המקרה ראוי לחקירה מלאה של כל הגורמים המספקים שירותים כאלה, כדי להבטיח שהמערכות לא היו מעורבות במקרה הזה. בדיוק כפי שאמרתנו כאשר הסיפור הזה עלה לראשונה לפני כמה חודשים, אנחנו יכולים לומר גם עכשיו, כי באופן חד משמעי לא נעשה שימוש בטכנולוגיה שלנו במקרה הזה". 

בן סלמן, ארכיון. צילום: רויטרס
בן סלמן, ארכיון. צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, דווח עיתון ה"גרדיאן" הבריטי כי מכשיר הטלפון הסלולרי של הבעלים של אמזון נפרץ ב-2018, זאת לאחר שקיבל הודעת וואטסאפ שנשלחה אליו ככל הנראה מיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. מבדיקה דיגיטלית שנערכה עלה, כי ההודעה המוצפנת כללה ככל הנראה תוכנה זדונית שחדרה למכשירו של בזוס.

מניתוח של הבדיקות עלה כי קיימת סבירות גבוהה שהחדירה למכשיר הטלפון בוצעה באמצעות קובץ וידאו נגוע שנשלח לבזוס במהלך שיחה ידידותית בין השניים. על פי העיתון הבריטי, לא ידוע אילו פרטים נגנבו מהטלפון והאם נעשה בהם שימוש כלשהו.

על פי דירוג "פורבס", בזוס הוא האיש העשיר ביותר בעולם, ומחזיק בהון של כ-108.7 מיליארד דולר. האחרון הוא גם הבעלים של עיתון ה"וושינגטון פוסט", בו עבד העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, לפני שנרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר 2018.

סעודיה הכחישה בעבר שהיא פרצה לטלפון של בזוס, וטענה שמותו של חאשוקג'י היה "פעולה סוררת" ולא מילוי הוראה של יורש העצר.  בית המשפט בסעודיה הרשיע בחודש שעבר שמונה אנשים במעורבות ברצח של העיתונאי הסעודי. בעקבות הפרסום כאמור, ייתכן ותיפתח חקירה אשר תבחן את מעשיו של בן סלמאן ואנשיו טרם הירצחו של חשוקג'י.