"האתגר הוא למצוא את האיזון בין האפקט לטווח הארוך והקצר, ולתת פתרון שלא רק נותן נפח, אלא משפר את מרקם העור", מדגישה ליאת גולדשייד־זמירי, דוקטור לביולוגיה ומנכ"לית לומינרה, בין החברות המובילות בעולם בייצור ופיתוח חומרי מילוי ואסתטיקה. 

תחום האסתטיקה הרפואית עבר בשנים האחרונות מהפכה טכנולוגית, עם פיתוחים שאפשרו שימוש בחומרים טבעיים למשימות מילוי. לומינרה, שהוקמה כחלק מקבוצת PANAXIA ונוסדה רשמית כחברה נפרדת ב־2013, הקימה בלוד מפעל ומרכז מחקר ופיתוח, שבו הם משלבים את הרעיון עם היכולת לייצר ולשווק אותו לעולם. "אנשי המחקר ומחלקת ההנדסה מעורבים בכל תהליך הפיתוח, שכולו נעשה כאן במפעל של החברה בארץ עד לרמת האריזה", מדגישה גולדשייד־זמירי.

"אנחנו מייצרים מכשור רפואי שמסווג ברמה הגבוהה ביותר, כך שזה דורש התנהלות כמו עם פיתוח תרופה", היא אומרת. "מעבר לשימוש בחדרים סטריליים ולבוש מתאים, חשוב לזכור שהחומר שאנו מייצרים מוזרק לפנים של אנשים, ולכן הוא חייב להיות נקי, הומוגני, להיכנס ולהחזיק מעמד מתחת לעור, וכמובן שלא לגרום לתגובה של המערכת החיסונית. לגרום לדבר הזה לקרות זה לא מובן מאליו, ומדובר בשנים של פיתוח".

ההתקדמות המשמעותית בענף הייתה השימוש בחומצה היאלורונית, חומר דמוי ג'ל שמיוצר באופן טבעי בגוף ויכול להיקשר לסיבי קולגן ואלסטין, כך שהוא שומר על לחות וגמישות העור. לזה הצטרף שימוש בקלציום הידרוקסיאפטיט (סידן), אשר נועד למלא את נפח הרקמה באמצעות עידוד יצירה של סיבי קולגן. אחד המוצרים המתקדמים של החברה הוא הרמוניקה, המבוסס על תרכובת המשלבת את שני החומרים יחדיו. 

"הטכנולוגיה שלנו מאפשרת חיבור בין שני מרכיבים בצורה שלא נעשתה קודם", מדגישה גולדשייד־זמירי, "וההליך שפיתחנו מאפשר לחומרים להישאר פעילים לאורך זמן. החומצה ההיאלורונית נותנת לחות ונפח ומשפרת את מרקם העור. הקלציום הידרוקסיאפטיט, שהוא חומר טבעי שנמצא בעצמות ובשיניים, יודע לגרום לתאים לייצר סיבים קולגניים, ומקבלים הרמה אמיתית של הפנים ומראה צעיר יותר".

לחברה יש ארבעה קווי מוצרים פעילים, מספר מוצרים בפיתוח מתקדם, ונמצאים כל הזמן בחיפוש אחר פתרונות מתקדמים, בין אם בהרכב החומרים או בפיתוח מכונות ייצור מתקדמות ויכולות הנגשה אלטרנטיביות, כמו חוטים להזרקה.

"זה מוצר חדש המבוסס על חומצה היאלורונית שהוגש עליו פטנט", היא מסבירה, "זה דומה לחוט תפירה. הוא יודע לייצר סיבי קולגן, ואפשר למקם אותו בדיוק רב. כל החומרים נספגים בצורה טבעית בגוף, זה ממצק את העור במקומות שלא צריך בהם נפח, וצורת ההנגשה מאפשרת טיפול נקודתי בצלקות, צלולטיס ועוד. אנחנו כל הזמן עוסקים בפיתוח דורות חדשים והוצאת מוצרים חדשים לשוק".