הוועד המנהל של עמותת SpaceIL הודיע היום (רביעי) על מינוי מנכ״ל חדש, תא״ל (מיל׳) שמעון שריד. שריד יהיה אמון על הובלת העמותה ובמסגרת זאת התנעת תכנית החלל "בראשית 2", במטרה לקדם בניית חללית ישראלית בלתי-מאוישת נוספת. מדובר במשימה המשלבת אתגרים בתחומי הטכנולוגיה יחד עם יצירת השראה חינוכית-טכנולוגית לבני נוער. 

שריד, שיכנס לתפקיד ב-1 במרץ השנה, הוא בעל ניסיון הנדסי, פיקודי וניהולי רב שנים. הוא כיהן בשורה של תפקידי פיתוח, פיקוד וניהול בחיל האוויר במשך 28 שנים, ואף זכה בפרס ביטחון ישראל על תרומתו בפיתוח מערכת פורצת דרך. בתפקידו האחרון שימש כראש להק ציוד בחיל האוויר (רלצ"ד). ב-15 השנים האחרונות כיהן שריד כמנכ"ל חברת "חץ הכסף" מקבוצת אלביט מערכות, וכן בתפקידים שונים כסמנכ"ל בחטיבת המל"טים של אלביט, במסגרת זאת היה היזם והמפתח של מערכת הרמס 900, ואף עסק בפיתוח הדורות הבאים של מערכות מטוסים ללא טייס בחברת אלביט.

שריד בעל תואר ראשון בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל מהטכניון ותואר שני במדעי הניהול במסלול המשולב של אוניברסיטת בוסטון ואוניברסיטת בן גוריון. הוא ייכנס לתפקיד המנכ"ל, לאחר שבעת האחרונה שימש סמנכ"ל הכספים של SpaceIL, אורן אלקסלסי, כממלא מקום.

פרופ' יצחק בן ישראל, חבר הועד המנהל של SpaceIL ויו"ר סוכנות החלל הישראלית, אמר: "אנו מברכים על הצטרפותו של שמעון שריד ל-SpaceIL. אנו משוכנעים כי הכישורים והניסיון המגוון ורב השנים שהוא מביא עימו מתפקידיו הקודמים, יצעידו את SpaceIL קדימה ויסייעו בחידוש המשימה הלאומית".

כפיר דמרי, ממייסדי SpaceIL, ציין כי "SpaceIL ממשיכה בפעילות החינוכית לקידום הדור הבא של המדענים והמהנדסים בישראל. יחד עם שמעון ובהובלתו, אנו בטוחים שנוכל לקדם פרויקט חלל נוסף ולתת השראה לצעירים נוספים ללמוד ולחקור את תחום החלל ובעיקר לפעול למען הגשמת חלומותיהם". כפיר חבר בקהילת ROI (של קרן שוסטרמן), רשת בינלאומית של כ-1,000 צעירים אקטיביסטים, יזמים ומובילי שינוי.

שמעון שריד מסר: "אני נרגש לקחת חלק במיזם טכנולוגי ייחודי בעל חשיבות לאומית, אשר מטרתו העיקרית הינה להעצים את ההשראה לבני הנוער בישראל, ובכך להמשיך לפתח ולשמר בארץ מובילות טכנולוגית ברמה העולמית".