השוק הדיגיטלי: חברת הסטארט־אפ Shookit נוסדה לפני כשלוש שנים על ידי אסף חכמון, מיכאל אוסדון ומאי שוחט במטרה להנגיש את שוק הפירות והירקות לצרכנים, בדגש על איכות הסחורה וזמן אספקה מינימלי.

לחברה כיום אלפי לקוחות פרטיים ועסקיים, בהם חברות מהשורה הראשונה בתחומי הסטארט־אפ וההייטק ומשרדי עורכי דין מובילים. "בתור חברת סטארט־אפ אנחנו מבינים איך חברות סטארט־אפ אחרות עובדות, מה הן צריכות וכמה חשובה החוויה שם", מספר מנהל השיווק יובל אילוז.

בתחילת דרכה הבטיחה החברה לספק ללקוח משלוח של פירות וירקות טריים משוק הכרמל תוך פחות משעתיים, הבטחה שמאז אומצה ונכנסה לשווקים ולחברות אחרות, אך ב־Shookit לא נגבים דמי משלוח בשום הזמנה. תוך שבועות בודדים תחת הביקוש הרב, החברה התרחבה והתחילה לעבוד ישירות מול חקלאים. כיום היא עובדת מול אלפי לקוחות ומשווקת פירות וירקות (שלמים ובמגשים), וכן מוצרים נלווים כמו אגוזים, פירות מיובשים, רטבים, קטניות ותבלינים. 

פירות וירקות (אילוסטרציה). צילום: אינג אימג'
פירות וירקות (אילוסטרציה). צילום: אינג אימג'


הייחודיות של החברה היא ביכולתה לפלח לפי כתובת הלקוח ולהתאים אליו את הממשק. כל לקוח משויך למרכז הפצה של Shookit הקרוב למקום מגוריו, ולפי זה האתר מעדכן מה במלאי ומציע מבצעים מותאמים. החברה משתמשת בדאטה כדי לחשב אילו מוצרים להזמין לאילו נקודות הפצה, ובכך לדאוג לאספקה שוטפת. היא יודעת להציג נתוני רכישה ולתת להן תחזית כלכלית על כמה יעלו להן המשלוחים עד סוף החודש ואילו התאמות הם יכולים לעשות בכדי להישאר בתקציב.

אלי זילברמן, מנהל הפעילות של החברה, מספר כי יזמים צעירים הפכו ל"שוקיטיירים", מנהלי מרכזי ההפצה של Shookit בשכונות השונות. אם לקוח לא מרוצה ממוצר שקיבל, הוא יכול לפנות אונליין לחברה וה"שוקיטייר" שסיפק לו את המוצר יבוא להחליף לו אותו. זילברמן מדגיש שהחברה דואגת לספר מוצרים שיישארו טריים לאורך זמן ולא רק ביום הקנייה.

אילוז מוסיף כי הם משתדלים "לפנק" את הלקוחות במתנות שיכולות להשלים את סל הקנייה שלהם, בכדי לתת יחס אישי ולהכיר מוצרים חדשים ללקוח, או סתם לשמח אותו, שכן הם במעקב מתמיד אחר חוות דעת ושימור הלקוח. כיום החברה ממשיכה להתרחב ולהגיע לעוד לקוחות פרטיים ועסקיים.