ארגון מסע, מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, מוביל בימים אלה מהלך לגיוס חברות שונות במשק הישראלי, המעוניינות לקלוט מתמחים בינלאומיים לתפקידים שונים, המגיעים לישראל לפרק זמן משמעותי. מדי שנה מגיעים לישראל כ־12 אלף צעירים יהודים מ־60 מדינות ברחבי העולם, במטרה ללמוד, ללמד, להתנדב ולהתמחות במסגרת תוכניות שונות שמוביל ארגון מסע.

הצעירים היהודים מגיעים לישראל לתקופה של חודשיים עד עשרה חודשים, שבמהלכה הם תורמים לחברה ולכלכלה הישראלית, זוכים להתקדמות אישית ומקצועית ומחזקים את זהותם היהודית ואת החיבור שלהם למורשת ולתרבות הישראלית. כאמור, אחת מן התוכניות המרכזיות של מסע היא תוכנית ההתמחות, שבמסגרתה מגיעים כ־3,000 צעירים יהודים מרחבי העולם להתמחויות במקצועות שונים ובחברות שונות. כל הצעירים הינם בוגרי מוסדות אקדמיים שונים ובעלי רקע מקצועי מגוון, ורובם אף התנסו בהתמחויות ובעבודה במדינות האם שלהם או במדינות אחרות ומביאים עמם תרבות וידע שייתרמו לחברה שבה יתמחו.

כל משתתף משובץ בחברה המתאימה לו וזוכה למגורים ולמלגה. לדברי הארגון, 3,000 המתמחים תורמים למשק מדי שנה כ־722 מיליון שקל, באמצעות עבודתם בלבד. מאות חברות מקבלות מתמחים של מסע מדי מספר חודשים, נהנות מניסיונם ומסירותם, וחלקן אף מגייסות אותם כעובדים מן המניין עם תום תקופת ההתמחות. 

בחברות והארגונים הלוקחים חלק בפרויקט: Walkme ,HP ,IBM ,Minute Media ,Amdocs ,Mindspace ,Pay Pal, Motorola ,x.co ועוד.

ממלא מקום מנכ"ל מסע, עופר גוטמן, הסביר: "זוהי הזדמנות נפלאה עבור מעסיקים בחברות השונות, שמעוניינים לשדרג את ההון האנושי שלהם באמצעות כח אדם צעיר, מוכשר ודובר שלל שפות. חברות רבות, החל מסטארט־אפים וכלה בתאגידים, קולטות זה מספר שנים מתמחים של מסע, וחלקם אף המשיכו להעסיק אותם כעובדים מן המניין עם תום תקופת ההתמחות, לאחר שנחשפו לערך המוסף שהם מעניקים עבורם. כמו כן, אלו שמסיימים את תקופת ההתמחות שלהם וחוזרים לארצות מוצאם, משמשים כנציגים של אותה החברה שבה הועסקו בארץ, מפיצים את שמה של החברה ואת בשורת אומת הסטארט־אפ".