וואווי, ענקית הטכנולוגיה הסינית, שעומדת בחודשים האחרונים במוקד הסערה מול האמריקאים, חשפה היום (שני) במסיבת עיתונאים שהתקיימה בברצלונה את המכשיר המתקפל החדש שלה שזכה לשם mate xs. כאמור, החברה חשפה בתערוכת הסלולר בברצלונה שהייתה בשנה שעברה, את הדור הראשון של המכשיר, אך זה לא הגיע לייצור סדרתי, ונמכר רק לנסיינים בודדים. עדיין לא ידוע האם היא תייבא את המכשיר ארצה, ומה יהיה מכירה אם יגיע. 

המכשיר המתקפל של החברה מוכן לדור החמישי של הסלולר, כשגודל המסך שלו עומג על 8 אינץ' כשהוא פתוח ו-6.6 כשהוא מקופל. הציר במכשיר החדש שופר מאוד לעומת הציר של הדור הקודם, והוא כולל מערך צילום מרובע - מצלמה ראשית של 40 מגה פיקסל, מצלמה אולרה רחבה של 16 מגה פיקסל, מצלמת טלפוטו של 8 מגה פיקסל  ומצלמת חישת עומק תלת מימד.  מערך המצלמות מנצל היטב את המצלמות הקדמיות והאחוריות כדי לתמוך במגוון רחב של אפשרויות צילום במכשיר המתקפל. יתרון נוסף של המכשיר הוא עבודה במקביל בכמה אפליקציות, תוך ניצול המבנה המתקפל של המכשיר.

מערכת ההפעלה ב-Mate Xs היא אנדרואיד 10, בגרסת קוד פתוח שאינה כוללת את האפליקציות הרשמיות של גוגל. בוואווי פיתחו ממשק המאפשר הפעלת שלוש אפליקציות במקביל – שתיים על כל אחד מחצאי המסך, ועוד אחת במעין חלון צף. ה-Mate Xs, מיועד לשיווק הגלובלי וצפוי להגיע לשווקים בארה"ב ובאירופה בהמשך השנה, במחיר של 2,499 אירו.

ריצ'רד יו, מנכ"ל וואווי, אמר באירוע כי "החברה מחויבת לאסטרטגית החיים המחוברים המותאמת לכל תרחיש. אנו נמשיך להשקיע בטכנולוגיות המובילות שלנו הכוללות ערכות שבבים, מעבדי תקשורת, בינה מלאכותית, דור חמישי בסלולר, מערכות הפעלה, מצלמות ופתרונות אור-וויזואליים". הוא הוסיף: "אנו להוטים לעבוד עם מפתחים ברחבי העולם כדי לזרז את הצמיחה של האקו-סיסטם המתאים לכל תרחיש. יחד איתם נעלה את חווית המשתמש לגבהים חדשים".