משרד הבריאות השיק היום (חמישי) בישראל קו סיוע בנושא הקורונה באפליקציית וואטסאפ. השירות החדש נוצר בשיתוף פעולה עם וואטסאפ הגלובלית, בסיוע פייסבוק בישראל על בסיס הפלטפורמה של חברת קומבוקס, וזאת על מנת לסייע במלחמה בהתפשטות המהירה של הוירוס, ולסייע לציבור להיות בקשר עם הרשויות בתקופה קשה זו. כאמור, קו הסיוע הוקם על מנת לתת מענה לשאלות מהציבור בישראל לגבי וירוס הקורונה, וכדי לספק מענה מהיר, עדכני ומהימן ישירות ממשרד הבריאות. 

השירות כרגע נמצא בפיילוט במשך מספר שעות ביום וצפוי להתרחב ולאפשר מענה לאורך רוב שעות היום. השירות כולל בוט של קו הסיוע שיוכל לענות על שאלות בעברית לגבי התפשטות הוירוס, וידע לתת ייעוץ רפואי וטיפים שימושיים וקו שני לשאלות מורכבות יותר על ידי נציג. מספר הטלפון יפורסם באתר משרד הבריאות, בעמודים הרשמיים של המשרד ברשתות החברתיות ובעיתונים הגדולים.

מאט אידמה, קצין התפעול הראשי של וואסטאפ אמר: "אנחנו מאוד גאים להשיק היום את השירות הזה בישראל, בייחוד כשישראל היא המדינה השניה בעולם שתפעיל קו סיוע כזה". הוא הוסיף כי "בזמנים קשים ומורכבים כמו אלה, אנשים משתמשים באפליקציה יותר מתמיד כדי להתחבר לחברים ובני משפחה ולתמוך אחד בשני. אנחנו שמחים על היכולת לספק למשרד הבריאות את הטכנולוגיה שתאפשר לו להשתמש בפלטפורמה של וואטסאפ על מנת להגיב לשאלות של אזרחים לגבי וירוס הקורונה באופן אמין ומהיר, על מנת לשמור על בטיחותם של התושבים".

הקו המיוחד של וואסטאפ ומשרד הבריאות (צילום: צילום מסך)
הקו המיוחד של וואסטאפ ומשרד הבריאות (צילום: צילום מסך)

איילת גרינבאום אריזון, ראש אגף השירות של משרד הבריאות ציינה: "אנחנו שמחים ומתרגשים להשיק את שירות הוואטסאפ ולשדרג את המענה במוקד קול הבריאות לערוצים המתקדמים והרלוונטיים ביותר. אני מאמינה ששירות הוואטסאפ יאפשר לנו לתת מענה מלא ללקוחות במקום ובזמן שנח להם".

כאמור, הפתרון מבוסס על הפלטפורמה של קומבוקס, שותפתה הרשמית של וואטסאפ. קומבוקס מאפשרת תקשורת עם לקוחות באמצעות נציגים ובוטים תוך מתן שירות לקוחות מלא בוואטסאפ וערוצים דיגיטליים נוספים. הקו החם של משרד הבריאות  הינו הסנונית הראשונה שתאפשר לפייסבוק לסייע במשבר הקורונה. פתרון זה יאפשר גם לארגונים לספק שירות לקוחות מהבית באמצעות וואטסאפ בנפחים גדולים. 

ממשלת סינגפור הייתה הראשונה להשיק קו סיוע על גבי הפלטפורמה של וואטסאפ, ומשרד הבריאות בישראל יהיה משרד הבריאות השני בעולם להשיק קו סיוע דומה.