אחת הסיבות השכיחות ביותר לקיומן של תאונות דרכים היא עקיפה לא בטוחה. בשנים האחרונות תעשיית הרכב הלכה והשתכללה, כשהיא מקדישה כוח-אדם רב לצד משאבים לטובת פיתוחים טכנולוגיים שייעודם להציל חיים. נקודת השיא בהקשר הזה, לפחות בהיבט הישראלי, היא כמובן מכירת מובילאיי לתאגיד הענק אינטל בעסקה ששוויה קרוב ל-16 מיליארד דולר.

חברה ישראלית נוספת שפועלת בתחום זה היא Green2Pass, סטארט-אפ שפיתח חיישנים חכמים המאפשרים גילוי רכב בעת עקיפה מטווח של מאות מטרים. החברה, לה פטנט רשום על המוצר, מתכוונת לפעול בשוק הרכבים האוטונומיים המתפתח, כמו גם הטמעת מערכות לעקיפה בטוחה גם בתעשיית הרכבות. המוצר של החברה מבוסס כאמור חיישנים חכמים, הפועלים על בסיס קרן לייזר המחזירה אור מאובייקטים במרחב, וכך יודעת להתריע על קיומם של עצמים טרם ביצוע עקיפה.

הסגמנט בו פועלת Green2Pass הוא מערכות עזר אוטומטיות לנהג, שוק המוערך בכ-14 מיליארד דולר בשנה, עם גידול של כ-19% מדי שנה וצפי לצמיחה עד 70 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות. החברה נמצאת כעת בעיצומו של סבב גיוס באמצעות פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז ומציעה את האפשרות לרכוש מניות בחברה בשלב מוקדם.

ראובן נניקשוילי, מנכ״ל ומייסד החברה, הדגיש: ״בשנים האחרונות תעשיית הרכב הטכנולוגית וכל הנלווה לה צמחה בצורה אקספוננציאלית. ההצלחה של חברות כמו מובילאיי או לחלופין ארגוס רק הוכיחה את הפוטנציאל האדיר שטמון בחיבור בין החדשנות הישראלית לשוק המתפתח. אנחנו נרגשים מאוד להציע פתרון חדשני שגם מסייע למטרה חשובה כמו צמצום תאונות הדרכים״.