קניות ברשת בימי קורונה: אתר הקניות eBay מפרסם נתונים מסקרנים על אופי המכירות של המוכרים הישראלים בפלטפורמה, בצל משבר הקורונה: נרשמה עלייה של מאות אחוזים במכירת מסיכות לפנים, מדחומים לילדים, אלכוהול ג'ל לידיים (בעיקר לארה״ב וסין). זאת ועוד, עיקר המכירות לארה"ב הן של ויטמינים, נעלי ספורט ומשחקי וידאו, כאשר לאנגליה וקנדה נמכרו בעיקר מוצרי צבע לשיער (עליה של 400%) ומשחקי וידאו (עליה של 300%).

עוד נמסר כי מעל 5,000 גיטרות אקוסטיות ומספר זהה של כרטיסי גיימינג נמכרו לקונים מארה"ב, מכירת נעלי ספורט מישראל רשמה צמיחה של 40%, ומכירות צבע לשיער עלו ב44%, בעיקר לארה"ב ואנגליה.

בתוך כך, eBay הודיעה כי תעניק חבילת הטבות לעסקים בישראל: פתיחת חנויות אונליין בחינם, ללא עמלות, תוכנית הכשרה בשפה העברית עם מיטב המומחים והענקת חבילת הטבות והקלות לבעלי עסקים חדשים שיפתחו חנות מקוונת. זאת לנוכח המצב המתמשך של החמרות והגבלות בכל העולם בשל התפשטות נגיף הקורונה, והפגיעה בכלכלה בכלל ובעסקים הקטנים והבינוניים בפרט.

חברת eBay נרתמת לעזרתם של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל המעוניינים לפתוח חנות מקוונת בעת הזו, ותעניק שורת הטבות שתכלול מערך תמיכה מיוחד בעברית עבור עסקים קטנים ובינוניים מישראל לבעלי חנויות פיזיות שכרגע פרנסתם נגדעה. כל זאת על מנת לאפשר קידום העסקים במהירות והאפשרית ובמינימום קשיים.

ebay (צילום: רויטרס)
ebay (צילום: רויטרס)


בנוסף, באתר הקניות ביצעו עדכונים רבים למדיניות המכירה והרחיבו את הגנת המוכר, על מנת שהמוכרים לא יפגעו מהשינויים בעקבות וירוס הקורונה העולמי, ויוכלו להמשיך בפעילות העסקית השוטפת שלהם. בנוסף, במיוחד לישראל הקימה החברה העולמית מתחם מכירה ייחודי, בו היא מציעה לקונים ישראלים לרכוש מוצרים ממוכרים ישראלים.

אנה פלקין, מנהלת חטיבת פיתוח עסקי eBay ישראל, רוסיה ומזרח אירופה - "בעוד שעסקים רבים נאלצים לסגור את דלתותיהם, eBay ממשיכה להיות פתוחה לכולם. eBay השיקה תוכנית עסקית נדיבה בישראל, שמטרתה לתמוך במוכרים ישראלים ובעלי עסקים שרוצים להקים חנות מקוונת ולקבל הכשרה מלאה ותמיכה טכנית מצוות המומחים של eBay. בימים אלו זמן התגובה של העסקים הוא קריטי, ולכן התאמנו את התכנית כך שתאפשר לעסקים בישראל להקים את החנות האינטרנטית שלהם בצורה הכי מהירה שאפשר ולהתחיל למכור לכל העולם".