חברת סייפגארד (safeguard), המתמחה בטכנולוגיות לניהול בטיחות באתרי בנייה באמצעים דיגיטליים מתקדמים, פיתחה טכנולוגיה מותאמת אישית לניהול ובקרת עובדים באתר הבנייה, בכל הקשור לעמידה בהנחיות החירום של הממשלה ומשרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

סייפגארד מנהלת כיום את טכנולוגיית הבטיחות במאות אתרי בנייה בארץ, חלקם הגדול משתמשים במערכת ניהול "אתר חכם", המאפשר ניתוח ובקרה בזמן אמת על כל העובדים הנמצאים באתר, לרבות זמני כניסה ויציאה, היקף שעות עבודה, בדיקת אישורים בתוקף וכדומה.

מנכ"ל החברה צחי פז מסר כי פיתוח המודל החדש יאפשר למנהלי האתר לשלוט בכניסת העובדים לאתר, ולוודא שרק כאלה שעברו בדיקת חום תקינה יאושרו, וכן להגדיר במערכת את מספר העובדים הרצוי בכל אתר לפי גודלו.

הפיתוח של סייפגרד (צילום: סייפגרד)
הפיתוח של סייפגרד (צילום: סייפגרד)

מנכ"ל החברה הוסיף כי הפיתוח החדש הותקן במאות האתרים המנוהלים על ידי החברה בארץ ללא עלות, וכי ביומיים האחרונים נמכרו מערכות חדשות בשווי כולל של מיליון שקל.

יצוין כי הפיתוח החדש יאפשר למנהלי האתר, מצד אחד לעמוד בהנחיות הרגולציה המשתנות מדי יום בהתאם להתפשטות הנגיף, ומנגד - שמירה מיטבית על בריאות כלל העובדים באתר וצמצום למינימום האפשרי של חשיפה לעובדים לא מפוקחים.