מגיפת הקורונה והסגר החברתי חייבו עסקים רבים לשנות את צורת עבודתם, ודורשים מהם למצוא פתרונות טכנולוגיים לבעיות תקשורת וביורוקרטיה שעולות בעידן החדש שנחת עלינו. כל מיני פעולות טריוויאליות, כמו העברת חשבוניות לרואה החשבון, חתימה על מסמכים, תשלומים ואפילו פתיחת עסק, הופכות לכמעט בלתי אפשריות במצב הקיים, אבל בשוק יש לא מעט אפליקציות ופיצ'רים שעונים גם על הדרישות הללו.

אחת הבעיות הנפוצות בעידן מגיפת הקורנה היא סוגיית התשלומים. בבתי עסק רבים לא מוכנים לקבל מזומן, ונראה שזה הזמן האידיאלי לעשות את המעבר לתשלומים דיגיטליים. בישראל רק רואים את הניצנים של המהפכה, עם אפליקציות כמו פפר וביט, אבל בארה"ב אפליקציות התשלום, ובעיקר הקופות המפעילות אפליקציות כאלה, כובשות את השוק.

אפליקציית Venmo, מבית פייפאל, מאפשרת תשלומים אוטומטיים ומהירים דרך הטלפון הנייד בלי הצורך לפתוח מסופון ומספר ספק, והימנעות מכל שאר הבעיות המעיקות הקשורות בגביית כרטיסי אשראי. בישראל פייפאל מאפשרת לבצע חיובים דרך הממשק של החברה באמצעות כרטיסי אשראי ודרך האינטרנט בהליך קל ופשוט.

אם בישראל פרוצדורות רישוי עסקים דורשות המון זמן וכסף, ואפילו הקמת חברה כרוכה בסדרה ארוכה של חתימות ועורכי דין, בארה"ב יש מי שעושה את זה בשבילכם אונליין, ללא צורך לעזוב את נוחות הכורסה בבית. השירות Atlas, של חברת התשלומים Stripe, מאפשר לפתוח חברה בארה"ב בעבור סכום של 500 דולר, יחד עם מספר EIN ופתיחת חשבון בנק אמריקאי מקומי.

פלטפורמה נוספת שבאה לשים סוף לביורוקרטיה שייכת ל־Docusign האמריקאית, שמטפלת בבעיית חוזה החתימה במכירות בינוניות ומעלה. החברה מספקת שירות שמאפשר בשני קליקים לסמן את המקום לחתימה, מיד לאחר מכן הטופס נשלח במייל וחוזר חתום בכתב יד. בלי גורם מאשר, בלי חתימה דיגיטלית מאובטחת או שאר הביורוקרטיה הכרוכה בתהליך.
חברה אחרת שמבקשת לעזור לבעלי העסקים היא Wellybox, שעונה על הטקס הדו–חודשי, שבמסגרתו שולחים בשקית קבלות וחשבוניות לרואה החשבון. Wellybox מבקשת להשמיד את השקית ומתממשקת לשם כך לתיבות האימייל של העסק. את החשבוניות היא שולפת משם ובסוף החודשיים שולחת ישירות לרואה החשבון.