אין מספיק שבחים לתאר את משחק ה-RPG (משחק תפקידים) החדש Final Fantasy VII Remake, שמציג סיפור מדהים, דמויות שובות לב, קרבות מרהיבים ועולם חדש ונפלא לחקור.

המשחק, אותו פיתחה והפיצה Square Enix, הוא חידוש לכותר השביעי בסדרה הפופולרית שיצא בשנת 1997, אך נטול המגבלות הגרפיות של התקופה, והתוצאה מדהימה. העולם היפה של מידגר (העיר בו העלילה מתרחשת), שלפני עשרים שנה היה מאותגר ממדית, מקבל חיים חדשים, שלא לדבר על עיצוב הדמויות, האנימציה והביצועים הנהדרים של שחקני הקול שמאחורי הדמויות.

הסיפור המרכזי מאחורי Final Fantasy VII הוא פשוט, אך באותו זמן מורכב ומעורר רגשות. בגדול אתם נכנסים לנעליו של קלאוד סטרייף, שכיר חרב שמצטרף לקבוצת מורדים, או אקטיביסטים סביבתיים, המנסים למנוע מתאגיד רשע (שינרה), לנצל את כוח החיים של הכוכב (מקו) לצורכיהם הנלוזים. בפועל העלילה מלאה בהפתעות מורטות עצבים ותפניות חדות שחלקן עדיין לא מובנות, גם לא לאלו שמכירים את יסודות הסדרה.

גיימרים וותיקים ששיחקו במשחק המקורי משנת 97 יזהו את קווי העלילה, אך יגלו במהרה שהכותר הוותיק לא קיבל רק מראה חדש. המפתחים המציאו מחדש את חוויית הקרבות (מבסיס תור לסגנון לחימה בזמן אמת), ולקחו את הסיפור המוכר לעתיד לא ידוע, שאת סיכומו נגלה רק בפרקים הבאים בסדרה. יוצרי המשחק שמו דגש על פיתוח דמויות המשנה כמו טיפה וברט, וקשה שלא להתאהב בהם עד שמגיעים לסוף המסע.

מעבר לקו העלילה הראשי, שתופס חלק נכבד מהסיפור, יש כמובן גם משימות צד, שמעבר להיותן מעניינות שלעצמן, הם יעזרו לכם להכיר את ביתכם החדש, ולהיקשר לדמויות ולגורלן. זמן המשחק הוא ארוך (48 שעות משחק), בטח שכוללים את שלל המשימות הצדדיות, והוא ידרוש מכם לטיול רגלי ארוך בעולם "הפתוח" של מיגדר, שמחולק לאזורים ייחודיים, כל אחד עם נופיו ואנשיו.

המשחקיות עצמה, עם דגש על הקרבות, זה החלק המהנה העיקרי במשחק, עם אחת מסכמות הלחימה המרתקות והחכמות בז'אנר. רוב המשחק תבלו עם עוד צמד חברים למסע (מתחלפים אוטומטית בהתאם להתפתחות הסיפור), וכשתתקלו באויב יש את האפשרות להחליף את השליטה שלכם מקלאוד לאחת מהדמויות האחרות, שכל אחת מאובזרת ביכולות ייחודיות.

פן נוסף שמעצים את הלחימה ללחימה הוא הכלים שהמשחק מנגיש לכם: כלי נשק שונים אם אפשרויות שדרוג, כשפים (נאספים בצורת מטריה - כדורי אנרגיה שמקורם בכוכב) וחפצים שונים שאתם אוספים או קונים בדרך כמו שיקויים, פצצות וכדומה. כדי להשתמש ביכולות האלה תצטרכו לאגור ולשרוף במהלך הקרב נקודות קסם MP, מה שהופך את הקרבות לאסטרטגיים מאוד, כאשר עליכם לצייד בהתאם לאתגר שלפניכם כל דמות ולדאוג להשתמש בהם בחכמה. במהלך הקרב יש לכם אופציה לעשות שימוש ביכולות ובכשפים של חבריכם לקבוצה מרחוק, גם אם אינכם שולטים בהם באופן מלא באותה נקודת זמן.

זה המקום גם לציין לטובה  את המגוון המטורף של מפלצות ואויבים שתיפגשו בדרכים ובמשימות העיקריות. כל אחת מהווה אתגר ומאלצת אתכם לחשוב על האסטרטגיה והציוד המתאימים לפני שאתם פוגשים אותם בקרב.

לסיכום Final Fantasy VII הוא יותר מחידוש, הוא המצאה מחדש של אחד מהמשחקים הפופולריים בז'אנר והתאמתו לעידן הנוכחי, בן מבחינת משחקיות ועלילה. המשחק מצויד בפס קול נפלא שעוזר לייצר את האווירה הנכונה בזמן שאתם מטיילים בשטח הפתוח של מידגר, משכונות העוני, דרך תעלות הביוב ועד מגדלי האימה של של שינרה.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק. הכותרFinal Fantasy VII זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.