מנכ"ל אינטל העולמית, בוב סוואן, הציג את יעדי החברה לעשור הקרוב והכריז כי עד שנת 2030, היא: תפתח מחשוב ללא פליטות פחמן, תעבור לשימוש באנרגיה שכולה ממקורות מתחדשים, תצמצם את הפסולת שהיא מייצרת לאפס באתרי הייצור שלה, תגדיל את מספר הנשים שעובדות בתחומי הטכנולוגיה ל-40% ותכפיל את מספר הנשים הבכירות בחברה. 

בנוסף, החברה התחייבה להגדיל  את שיעור העובדים עם לקות או מגבלה ל-10% מכוח האדם בחברה.  זאת הפעם הראשונה שאינטל מגדירה יעדים כמותיים להשפעתה הגלובלית. אינטל מודיעה גם כי תיצור קואליציות ושיתופי פעולה עם ארגוני, עמותות וחברות כדי לעמוד ביעדים אלה.

"מדי יום אנו מבינים טוב יותר את האתגרים שעמם מתמודד העולם, הודות לאיסוף וניתוח של יותר נתונים. ואולם, ללא תגובה קולקטיבית לנתונים אלה – בין אם מדובר בשינויי האקלים או בפער הדיגיטלי העמוק בעולם וכלה במגפה הכלל העולמית ששינתה את חיינו לאחרונה, לא נשיג דבר", אמר סוואן.

עוד הודיעה אינטל כי היא מבקשת להתמודד עם שלושה אתגרים גלובליים ספציפיים. הראשון הוא תחום הבריאות – החברה תפעל בכדי להאיץ את פיתוח התרופות למחלות ושיפור שירותי הבריאות. מאמציה של אינטל יכללו את יוזמת התגובה הטכנולוגית למגפה הכלל עולמית, שעליה הכריזה החברה לאחרונה. יוזמה זאת משלבת טכנולוגיית ענן, בינה מלאכותית ופתרונות עתירי ביצועים בכדי להשיג אבחון, טיפול וריפוי טובים יותר של COVID-19 ולשפר את המוכנות למגפות כלל עולמיות.

אתגר שני הוא רמת הבטיחות של מכוניות אוטונומיות. באמצעות שיתוף פעולה עם התעשייה וממשלות יפותחו טכנולוגיות ותקני בטיחות חדשים, כגון RSS ותקן IEEE 2846 החדשים, המגדירים בבירור מהי נסיעה בטוחה ברכב אוטונומי, נוכל להציל הרבה יותר חיים בהשוואה לנהגים אנושיים.

האתגר השלישי הוא  טכנולוגיה מכילה והרחבת המוכנות הדיגיטלית. אינטל תפעל עם חברות אחרות על יצירה והטמעה של מדד הכלה (inclusion) גלובלי. באמצעות מדדים משותפים, התעשייה תוכל לעקוב אחר ההתקדמות בהשגת ייצוג גבוה יותר של נשים ובני מיעוטים במשרות בכירות וטכניות, טכנולוגיה נגישה ושוויון השכר.

כאמור, היעדים שהציבה החברה בתחום התעסוקה דנים בגישור על הפער הדיגיטלי ובהרחבת הגישה לכישורים טכנולוגיים הדרושים לעבודה כיום ובעתיד. דוגמה לכך היא תכנית AI for Youth של אינטל, המספקת לימודי בינה מלאכותית ומשאבים ליותר מ-100 אלף תלמידים ב-10 מדינות ומתוכננת להמשיך ולהתרחב. עד 2030 מתעתדת אינטל לשתף פעולה עם 30 ממשלות, 30 אלף מוסדות ברחבי העולם ולהכשיר יותר מ-30 מיליון בני אדם בכישורי בינה מלאכותית.

בחברה עוד מדגישים כי הם יפעלו עם יצרני המחשבים האישיים על יצירת מחשבים אישיים בני קיימא ויעילים מבחינה אנרגטית כדי לחסל את פליטות הפחמן, בזבוז המים ויצירת הפסולת הכרוכים בתכנון ובשימוש במחשבים אישיים. 

"היעד שלנו מדבר על שינוי מהותי של השימוש והתכנון של האנרגיה ושימוש בטכנולוגיה להפחתת השפעת המחשוב על האקלים בכל כלכלת העולם. אינטל תעבוד עם יצרני מחשבים אישיים על יצירת המחשב האישי עם רמת הקיימות והניצולת האנרגטית הטובות בעולם. זהו מחשוב אישי שיתוכנן כל שלא יבזבז מים ולא יפלוט פחמן כחלק מתהליך התכנון והשימוש", הדגיש סוואן. 

במקביל להכרזה על יעדי 2030 , אינטל פרסמה את דו"ח האחריות התאגידית האחרון של החברה שמדגיש את ההתקדמות שעשתה להשגת היעדים של 2020: הגנת זכויות הפרט בכל שרשרת האספקה של החברה, הרחבת הגיוון וההכלה בקרב עובדי החברה, ושיפור הקיימות של פעולותיה.

מאז 2012, אינטל השקיעה יותר מ-200 מיליון דולר בכ-2,000 פרויקטים לשימור אנרגיה במתקניה ברחבי העולם, אשר הניבו חסכון מצטבר של יותר מ-4.5 מיליארד קילוואט/שעה של אנרגיה ויותר מ-500 מיליון דולר עד סוף 2019.

בנוסף, החברה עברה את היעד שהציבה לעצמה ל-202 של מחזור פסולת לא מסוכנת והגיע לשיעור של 93% בכל העולם ב-2019. אינטל גם השיגה את היעד, שהציבה לעצמה ל-2020, של אפס פסולת למטמנות.

עוד נמסר כי בנושא שוויון מגדרי בשכר בעל העולם החברה השיגה את יעד השוויון בשכר למגדרים השונים בתחילת 2019 - הישג זה נבע ישירות מבחינה לאורך שנים של נתוני השכר המגדריים בעולם  ""הטכנולוגיה מאפשרת לא רק פריצות דרך אלא ממלאת גם תפקיד חיוני בהשפעה על קהילות, ממשלות ושירותים הנחוצים לאנשים מדי יום לפתרון משברים בהווה והתמודדות עם משברים עתידיים", הוסיף סוואן, "הודות לנוכחות כלל עולמית, שרשרת אספקה רחבה ושותפויות אסטרטגיות, אינטל ייחודית ביכולתה להתמודד עם רבות מהבעיות של עולמנו ולהמשיך למלא תפקיד מרכזי בפתרון אתגרי המחר".

בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי חוץ באינטל ישראל, הוסיפה כי המטרה מאחורי הצבת היעדים היא: "לשנות את העולם לטובה באמצעות טכנולוגיה, שממלאת היום תפקיד יותר קריטי בחיינו, בין זה אם בתקשורת, תשתיות או מתן שירותים. זו האחריות שלנו למקום שבו אנו פועלים, עובדים ומייצרים". 

אברהמס מדגישה גם את הצד החברתי בפעולות החברה, עם פרויקטים לקידום העסקת נשים ושוויון מגדרי בשכר, התנדבות בחברה וגיוס והכשרה של בני מיעוטים ובעלי מוגבלויות. "המצוינות היא נר לרגלנו ואנו מאמינים שכאשר אנחנו מרחיבים את ההיצע אפשר לגייס את הטובים ביותר, ואנו לא ממצים את הפוטנציאל של כלל האוכלוסייה בישראל", הוסיפה אברהמס,