מתקפת סייבר פגעה היום (חמישי) במספר אתרי אינטרנט ישראלים - של כמה חנויות לצד חברות וארגונים כמו ארגון הצלה. הגולשים שנכנסו לאתרים שנפגעו, נתקלו בסרטון אנטי ישראל, לצד הצהרה לפיה "הספירה הפוך להרס ישראל נתחל מלפני הרבה זמן", לצד כיתוב בעברית (הטעויות במקור). בתחתית העמוד מוזכר שמם של קבוצת ההאקרים העומדת מאחורי התקיפה ככל הנראה - "Hackers_Of_Savior". בסרטון היוטיוב היחיד של הקבוצה נכתב כי "אנו מתכנסים כאן כדי לנקום בפשעי ציונים נגד פלסטינים שמתו או שאיבדו את חייהם, משפחותיהם ואדמותיהם".

לוטם פינקלשטיין מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ׳ק פוינט אמר בשיחה עם מעריב אונליין: "בקבוצת ההאקרים המדוברת תשעה תוקפים, והם החלו את פעילותם ב-11 באפריל השנה. ניתן ככל הנראה לחבר אותם לטורקיה, צפון אפריקה ורצועת עזה". עם זאת, לא ניתן לפסול תוקפים נוספים וקשר אפשרי לאיראן, אך הוא טרם אותר.

הוא הוסיף: "היום חל יום אל קודס ובמסגרת זו אנחנו רואים התארגנות של האקרים מהעולם המוסלמי (ככל הנראה טורקיה, צפון אפריקה, רצועת עזה) שפועלת לתקוף אתרים ישראלים ולהחליף את עמוד הבית בתמונות ובכיתוב אנטי ישראלי. מדובר באתרים המאוחסנים על אותו שירות ענן וככל הנראה זה יצר נקודת כשל יחידה שהביאה לפגיעה במספר אתרים המאוחסנים בשירות הזה".

הוא הוסיף: "על אף שמדובר במספר רב של אתרים בשירות הזה, באופן כללי מדובר בהיקף קטן". הוא הוסיף כי "מומלץ לוודא שהאתרים מאובטחים במוצרי אבטחה פעילים ומעודכנים ובחלק מהאתרים מתבקשים הגולשים להפעיל מצלמה- יש להמנע מכך". 

עשרות אתרים ישראלים נפגעו  (צילום: צילום מסך)
עשרות אתרים ישראלים נפגעו (צילום: צילום מסך)

חשוד להדגיש כי במידה והאתרים מבקשים לתת הרשאה לפעילות המצלמה - לא לאשר את הבקשה ולא לתת הרשאות מהסוג הזה לאתרים שהושחתו.

המתקפה מתרחשת במועד רגיש במיוחד - ראשית, היום חל יום ירושלים האיראני. כמו כן, צום הרמאדן שיגיע לסיומו השבוע, זאת לצד סמיכות ליום ירושלים המצוין בישראל. כבר בשבוע שעבר הזהירו במערך הסייבר כי במהלך השבוע הקרוב צפויים ניסיונות של האקטיביסטים אנטי-ישראליים לבצע פעילות מתואמת במרחב הסייבר כנגד ישראל תחת הכותרת אופ-ג'רוזלם (#OPJerusalem) ויום ירושלים האיראני. 

ממטה הסייבר הלאומי נמסר כי "מחקירה ראשונית של האירוע מדובר בפגיעה שטחית באתרי אינטרנט של גופים פרטיים בישראל שנעשתה באמצעות חברת אחסון אחת המארחת את אותם אתרים. המערך ממשיך לסייע לטיפול באירוע. מערך הסייבר הלאומי התריע לפני שבוע על צפי להשחתות אתרים שייעשו במטרה ליצור הד ולהפיץ מסרי תעמולה לרגל יום ירושלים האיראני, כפי שנעשה מדי שנה בתאריך זה. המערך ממליץ לבעלי אתרי אינטרנט להתקשר עם חברות אחסון של אתרים שמשתמשים ברמת אבטחה נאותה על פי המלצות המערך. יודגש כי מדובר בפגיעה באתרים פרטיים וכי לא נגרם נזק לתשתיות מדינה. מקור המתקפה בבדיקה".