טיקטוק תימכר למיקרוסופט: בעקבות לחץ של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ הודיעה אתמול החברה הסינית בייטדאנס כי החליטה למכור את פעילות האפליקציה הפופולרית טיקטוק לחברה האמריקאית מיקרוסופט. כך דווח ברויטרס. על פי הדיווח, ענקית הטכנולוגיה האמריקאית תהיה אחראית על המידע של המשתמשים באפליקציה בארה"ב.

צעד דרמטי זה נבע בעקבות המלחמה שהכריז דונלד טראמפ על טיקטוק, כאשר הודיע שלשום בלילה כי הוא מתכוון לחתום על צו מינהלי החוסם את האפליקציה. "אחתום על צו שאוסר עליהם לפעול בארה"ב", אמר הנשיא בשיחה עם עיתונאים במהלך טיסה במטוס הנשיאותי. טראמפ טען כי הסינים עלולים להשתמש בטיקטוק לצורך מטרות ריגול נגד האמריקאים. כבר בחודש שעבר הודיע מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, במהלך ראיון בפוקס ניוז, כי בבית הלבן שוקלים הטלת איסור על שימוש באפליקציות סיניות, בהן טיקטוק הפופולרית.

דונלד טראמפ נואם בהר ראשמור (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ נואם בהר ראשמור (צילום: רויטרס)

"אני לא רוצה להקדים את הנשיא, אבל הנושא הזה בהחלט נמצא בבדיקה", הדגיש פומפאו והסיף כי "אנשים שמורידים את האפליקציה הזו צריכים לקחת בחשבון שהמידע הפרטי שלהם יועבר לידי המפלגה הקומוניסטית בסין". בטיקטוק סירבו להגיב להאשמות של פומפאו. המלחמה שהכריזה הבית הלבן על האפליקציה הפופולרית היא צעד נוסף בעימות החזיתי בין שתי המדינות בתחומים רבים, כולל ביטחון לאומי, סחר וטכנולוגיה.

חברת טיקטוק, שנמצאת כאמור בבעלות בייטדאנס הסינית, זכתה לביקורות חוזרות ונשנות מצד גורמים אמריקאיים, שהגדירו אותה כ"איום על הביטחון הלאומי". בחברה דחו בעבר רמיזות בנושא זה, והדגישו כי נתוני האפליקציה מוצאם מחוץ למדינה והם אינם כפופים לשלטון הסיני.