הגלקסי A71 מגיע עם מסך בגודל 6.7 אינץ', אורכו 163.3 מ"מ, רוחבו 76 מ"מ, עוביו עומד על 7.7 מ"מ ומשקלו 179 גרם, והם מאפשרים שימוש נוח גם לבעלי ידיים קטנות יחסית. הוא תומך במצב שימוש ביד אחת, דבר מועיל למדי בהתחשב באורכו של המכשיר. יש לקחת בחשבון שבניגוד למכשירים אחרים מבית סמסונג, המכשיר אינו עמיד בפני מים ואבק. כמו כן, סמסונג מאפשרת גם לשלוט על רגישות מחוות החזרה, כך שאם אתם מרגישים שהמכשיר קולט החלקות שמאלה או ימינה כמחוות חזרה, ניתן לשנות זאת בהגדרות.

בגזרת העיצוב, ה־Galaxy A71 הוא מכשיר יפה ונעים לעין - המסך נפרס כמעט מקצה לקצה, עם שוליים דקים במיוחד וכמעט שלא מורגשים. חלקו האחורי חלקלק למגע ועשוי פלסטיק מבריק. הוא נוטה להראות את טביעות האצבעות. הפסים על גבו של המכשיר מעניקים לו מראה יוקרתי, לצד הטקסטורה השוברת את קרני האור הפוגעות בה - כך שמפגש עם אור מעניק ספקטרום צבעים רחב הנשבר על גב המכשיר. עם זאת, באופן אישי הייתי מעדיפה שהמצלמה לא תהיה בולטת כל כך, שכן אם בוחרים שלא להשתמש במגני מסך וכיסויים שונים, כל הנחה של המכשיר על גבו עלולה להוביל למצב שבו מערך הצילום מקבל מכה.

הגלקסי A71 מצויד במערך מצלמות מרובע - מצלמה עיקרית ברזולוציית 64 מגה פיקסל, מצלמה בעלת עדשה רחבה מאוד (כאשר פונקציית המתג החכם תמליץ על צילום רחב, ותפעיל אותו באופן אוטומטי). המצלמה השלישית היא מצלמת מאקרו, שהתמקדה בצורה מעולה בעצמים קטנים, והדגישה פרטים בתמונות שצולמו - כמו תת־הגוונים בפרוות הכלב.

מצלמה נוספת היא מצלמת עומק, המבליטה את הדמויות המצולמות על ידי שימוש באפקטים של Live Focus. כמו כן, ישנו מצב בשם Super Steady Video - המאפשר לצלם סרטונים חלקים ויציבים. הוא מסיר למעשה את הרעד של המצלמה בעת צילום וידיאו של עצם הנמצא בתנועה או של התנועה של הצלם שמתקדם עם המכשיר בידו.

המכשיר מצויד בזיכרון בנפח 128 ג'יגה וניתן להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון, ובסוללה בנפח 4500mAh. משמעות הסוללה היא שניתן להשתמש במכשיר למשך פרק זמן ממושך יותר. למעשה, הצלחתי להעביר יום שלם בחוץ מבלי להזדקק למטען במהלכו. ברגעים שכן הזדקקתי למטען, הטלפון נטען בעזרת טעינה מהירה של 25 ואט. המכשיר מגיע בארבעה צבעים - שחור, כסוף, כחול וורוד.