חברת "הכפתור" מספקת להורים מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, היחידה שמעניקה נוסף להתרעה גם טכנולוגיית eCall 24/7 - מוקד אנושי המספק מענה מיידי ומנהל את המקרה מתחילתו ועד סופו. באירופה ישנה תקנה המחייבת את כל הנהגים בטכנולוגיה כזו, והחברה עומלת על השגת תו תקן ישראלי שיחייב הורים בדבר. 

המערכת למניעת שכחת ילדים ברכב כוללת חיישן משקל, שמותקן בכיסאות הבטיחות של הילדים ברכב, לוח חיווי והתרעות בקדמת הרכב, חיבור למוקד חירום לניהול מקרי התרעות על שכחה וחיווי באפליקציית "הכפתור". נוסף לכך, כחלק מהמערכת מחוברים לרכב מיקרופון קטן ורמקול עצמאי שמופעלים אוטומטית במקרה חירום, ומאפשרים תקשורת עם הילד. 

לאחר רכישת המוצר, טכנאי מטעם "הכפתור" יגיע להתקין את המוצר במכונית ולהתאים אותו למשתמש. המערכת מתלבשת על הרכב, ומכוילת למשקל הילד, כך שבקבוק למשל לא יפעיל את הממשק. 

מערכת הכפתור (צילום: דרור סיטקל)
מערכת הכפתור (צילום: דרור סיטקל)

"חיישן המשקל נמצא בכרית במושב הילדים. כשהמנוע דומם, אם ילד לא קם מהמושב תוך שתיים עד ארבע דקות, מתרחשת שרשרת פעולות שלא תיעצר עד שאחד ההורים יגיב או שמשטרה תשלח למקום אם ההורים לא זמינים", מספרת המנכ"לית יערה יוחנן־רוזן, ומדגישה שהטכנולוגיה מופעלת בכל כניסה ויציאה מהרכב באופן עצמאי וללא צורך בהתערבות אדם.

"בשנה האחרונה הצלנו 17 תינוקות על ידי המערכת. זה המון. אנשים אומרים שלהם זה לא יקרה, וזה עדיין יכול לקרות לכולם. בממוצע יש כ־300 מקרי חירום שאנחנו מתפעלים מדי חודש. יש בחברה עשרות אנשים שהתפקיד שלהם הוא להיות עם היד על הדופק כדי להקפיץ את כולם, כי אם יש ספק - אין ספק. הסטטיסטיקה מזעזעת גם בקרב אלה שיש להם מודעות לנושא", היא מוסיפה.

שרת התחבורה מירי רגב רוצה לייצר תקינה - תו תקן המחייב שכל הורה לילד עד גיל מסוים יהיה חייב להתקין במכונית מערכת למניעת שכחת ילדים, כנהוג באירופה. "הכפתור" נמצאת בהליכים האחרונים לקראת קבלתו הצפויה בימים הקרובים, שכן היא לא רק מתריעה אלא גם מתפעלת מקרים בזמן אמת."אני רוצה שתהיה מערכת לשכחת ילדים בכל רכב בישראל, ללא קשר לחברת 'הכפתור', להצלת חיים גרידא", חותמת המנכ"לית.