תגובות למתקפה: בהמשך למתקפת הסייבר שסוכלה אתמול נגד התעשיות הביטחוניות המובילות בישראל, במסגרתן פנו לעובדים בהצעות עבודה מפתות באמצעות הרשת החברתית 'לינקאדין', במטרה לחדור למחשביהם, אורן שגיא, מנכ״ל סיסקו ישראל, התייחס למתקפה ואמר: ״ההאקרים זיהו שהעובד הוא החוליה החלשה בהגנה על הארגון״. לדבריו, התקיפה מעידה על עליית מדרגה מצד מה שהפורצים המתוחכמים מוכנים לעשות.

"האקרים מעלים את רמת הנועזות שלהם בניסיונות לחדור לגורמים ביטחוניים בישראל ולבצע פעולות עוינות במרחב הדיגיטלי שלה. נראה שההתקפה האחרונה התמקדה בניסיונות לגנוב מידע, לבצע פעילות מודיעינית ולחדור למחשבים של עובדים במשרות רגישות. אנחנו מבחינים שתוקפי סייבר מתמקדים בחוליה החלשה ביותר בשרשרת ההגנה של הארגון, ולרוב באופן לא מפתיע, מדובר במשאב האנוש", הסביר.
 
עוד הוסיף כי לרוב המרדף אחר תוקפי סייבר הוא בעייתי, משום שרמת התחכום עולה בהתמדה. "היום המשחק הזה עובר שינוי, כשפתרונות הסייבר המודרניים יותר מתמקדים בעובד שבארגון, בהתנהגות שלו, וברך קבלת ההחלטות שלו. הפתרונות עוטפים את העובד וכלל המכשירים בהם הוא משתמש בטכנולוגיות משלימות, שנועדו לאתר התנהגויות חריגות של העובדים ולחזות פעילות מסוכנת גם אם העובד לא הבחין בה", אמר.

מתקפת סייבר, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
מתקפת סייבר, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

"מדובר במגוון של טכנולוגיות ענן מבוססות בינה מלאכותית שמשלבות עיבוד בזמן אמת של דפוסיי תקשורת עולמיים, הפקת תובנות שמלמדות את התשתיות הארגוניות איך להתגונן. אנחנו נמצאים בעידן שבו המכונה חכמה ומעודכנת יותר מאתנו והיא הופכת לאחד ממרכיבי ההגנה המרכזיים העידן הסייבר הנוכחי", הוסיף.

חברת סיסקו, הנסחרת בבורסה האמריקאית, מתחמה בתחומי ביטחון, תקשורת וענן. היא מפתחת מערך מוצרים טכנולוגיים חדשניים ומעניק ללקוחותיה פתרונות לאתגרים בתחום תשתיות התקשורת. במסגרת פעילותה היא מקדמת שיתופי פעולה ארוכי טווח עם לקוחותיה.