דווקא על רקע משבר הקורונה, נרשמת עלייה בהזמנות מהרשת של ציוד מחשוב, כך עולה מנתונים שפרסמה חברת eBay לקראת החזרה לביה"ס ולאוניברסיטאות. על פי נתוני החברה, נרשמה עלייה משמעותית בהזמנת מחשבים ניידים, טאבלטים, כיסויים ותיקים ללפטופ, דיסק און קי, אוזניות ועוד.

סקירת מעריב: המחשבים המומלצים לשנת הלימודים הקרובה
 
על פי הנתונים, "בולטת במיוחד היא העלייה ברכישת מחשבים ניידים כבר בשבוע הראשון של אוגוסט שרשם, עלייה של 74% לעומת אותו שבוע בשנה שעברה. בנוסף אנו רואים עליה של 24% ברכישות טאבלטים בחודש מאי לעומת שנה שעברה. לצד עלייה בקניות פריטים אלו נרשמה גם עלייה בציוד היקפי לסביבת עבודה ממוחשבת כגון אוזניות, עכבר למחשב ודיסק און קי".

בגזרת המחשבים הניידים, ניתן לראות עלייה משמעותית של 10% ברכישות לפטופים בחודש יולי  השנה לעומת שנה שעברה. "עלייה זו" ,אומרים בחברה, "צפוייה להמשיך גם לחודש אוגוסט, כאשר כבר בשבוע הראשון החודש נרכשו 74% יותר מהכמות שנרכשה בשבוע הראשון של אוגוסט שנה שעברה". 
        
בנוסף, נרשמה עלייה של 55% בקניות של כיסויים ללפטופים  בחודש מאי ביחס לחודש שקדם לו (אפריל השנה.). הישראלים, כך מסתבר, אוהבים אוזניות וקנו לאורך כל השנה מעל 2,000 פריטים כל חודש, כאשר בחודש מאי נרשם שיא קניות עם עלייה של 50% ביחס לחודשים קודמים השנה.

בגזרת העכברים למחשב נרשמה עלייה ברכישות בחודשים האחרונים, כאשר אנו עדים לעלייה נוספת בחודשיים האחרונים. כמו כן, נרשמה בשלושת החודשים האחרונים עלייה של יותר מ-50% בהזמנות של ישראלים של דיסק-און-קי.