פיצחו את האלגוריתם: המבוגרים שהפכו למשפיעני טיקטוק

יש להם מיליוני צפיות, עשרות אלפי עוקבים ומכנה משותף אחד: כולם חצו את גיל 30. כיצד כבשו המבוגרים את אפליקציית טיקטוק, שבמקור בכלל יועדה לילדים ובני נוער?

דודי פטימר צילום: דודי פטימר
מעריב אונליין
מעריב אונליין | צילום: מעריב אונליין
9
גלריה

“עד הקורונה הייתי קלינאית תקשורת וצלמת, ולא היה לי כל כך זמן להתעסק בטיקטוק”, מספרת דניאל צ’לצ’ינסקי, 32, המתחזקת נכון לכתיבת שורות אלה חשבון טיקטוק עם כ־89 אלף עוקבים. “בן הזוג שלי, שנכנס לטיקטוק לפני שנה לצורך קידום העסק שלו, היה כל היום באפליקציה וזה הרגיז אותי שהוא מכור. ואז באה הקורונה, ובבת אחת התפנה לי המון זמן ולא הייתה לי עבודה, אז החלטתי בשביל הכיף להצטרף ולהעלות סרטונים מצחיקים והומוריסטיים בנושאים שקשורים לקורונה. ראיתי שזה תופס כמו אש בשדה קוצים והסרטונים זוכים למאות אלפי צפיות ותגובות, והבנתי את הכוח והפוטנציאל שיש בזה”.

“במשך לא מעט זמן ניסיתי לשכנע את דניאל להצטרף לטיקטוק, אבל היא לא זרמה”, מספר בן זוגה עמיחי שקל, 36, המתחזק עמוד טיקטוק עם כ־68 אלף עוקבים. “יש לי עסק של השכרה ועיצוב תפאורה לאירועים בשם Big Love Letter, והצטרפתי לפני שנה לטיקטוק כדי לשווק את העסק לקהל צעיר. התחלתי ללמוד את הפלטפורמה הזאת ולקבל דרכה הצעות לעיצוב תפאורה. כשפרצה הקורונה וכמות העבודה שלי ירדה, פתחתי חשבון הדרכה על טיקטוק עם כל הידע שצברתי כדי להעביר אותו הלאה לאנשים חדשים שמצטרפים לפלטפורמה. החשבון הזה נקרא TIKTOK PRO ISRAEL, וזה הפך לעיסוק העיקרי שלי”.

דניאל ועמיחי
דניאל ועמיחי | צילום: צילום מסך טיקטוק

במהלך הגל הראשון של הקורונה הקימה צ’לצ’ינסקי קבוצה בטיקטוק הנקראת Creative 30, הכוללת משפיעני טיקטוק, כמו צ’לצ’ינסקי, שחצו את גיל 30, נכנסו לאפליקציה בזמן הקורונה והפכו לכוכבי ענק. עד כה מונה הקבוצה עשרה משפיעני רשת: מלבד צ’לצ’ינסקי ושקל חברים בה גם בתאל סננס מקייטן, ענבל חנוכה, עדי אחרק, ליטל גבריאלי, שיר בן חמו, הראל אסף, עידן כנפי ובר רוזנברג.

“כשהתחלתי לתפוס תאוצה בטיקטוק קיבלתי טלפונים מחברות פרסום ששאלו כמה עולה לפרסם אצלי מוצרים”, מספרת צ’לצ’ינסקי. “הייתי בהלם כי הייתי חדשה בזה, ופתאום הבנתי שיש לי כוח ביד וזה נורא הדליק אותי. פנו אליי גם כל מיני סוכנויות שרצו לייצג אותי, אבל הבנתי שזה פחות בשבילי וגם הרגשתי שאני מיוחדת בגלל הגיל ובגלל התכנים שאני מעלה, ואני לא רוצה להיכלל בסוכנות של צעירים. כך נולד הרעיון לחפש עוד אנשים כמוני בגיל ובאידיאלים. התחלתי לבחור בפינצטה את משפיעני הרשת שמתאימים לקבוצה”.

הראשונה שהצטרפה לקבוצה הייתה ענבל חנוכה, 36, סטנדאפיסטית, נשואה ואם לשניים, שלפני הקורונה ניהלה צוות במועדון “סטנד־אפ פקטורי”, שנסגר בשל המצב. “הבשורה על הסגירה באה לנו בבום”, משחזרת חנוכה שמתחזקת עמוד עם כ־24 אלף עוקבים. “בדיוק אז, כשהייתי שבורה, החלטתי להשקיע במה שנראה לי מבטיח, אז פתחתי טיקטוק והבנתי שעליתי על משהו”.

דניאל ועמיחי
דניאל ועמיחי | צילום: צילום פרטי

בדרך לריב עם בעלי

במקביל לחנוכה, הצטרפה לטיקטוק בתאל סננס מקייטן (30), בעלת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי שעבדה באלביט, ועם פרוץ הקורונה הייתה בחופשת לידה. “בתקופת הסגר הורדתי את האפליקציה כי הסתקרנתי. התחלתי להסתכל בסרטונים, אבל לא היה לי אומץ להעלות סרטון בעצמי”, אומרת סננס מקייטן, שלה 35 אלף עוקבים. “לא היה נראה לי שאני רלוונטית לפורמט, אבל אז ראיתי אמהות שהעלו סרטונים עם תינוקות, אז החלטתי לנסות וראיתי שזה תפס”.

ענבל חנוכה
ענבל חנוכה | צילום: צילום מסך טיקטוק

סננס מקייטן: “העליתי סרטון חמוד עם התינוק שלי בלי שהייתי בפריים, וזה התקבל טוב, אבל לא הפך לוויראלי, ואז החלטתי להעלות סרטונים הומוריסטיים על הורות וזוגיות. הסרטון שהתפוצץ היה סרטון מצחיק שבו רקדתי עם התינוק בצורה מצחיקה, כשאני עם פיג’מה, וכתבתי שאני בדרך לריב עם בעלי על זה שנזכרתי שהוא יצא עם בנות אחרות לפניי. יום למחרת קיבלתי מבול הודעות מאנשים בפייסבוק ובאינסטגרם, ואותו סרטון גרף למעלה מחצי מיליון צפיות. מאז החלטתי שאני לא מתאמצת לחפש טרנדים בטיקטוק, אלא החלטתי לצייר את המציאות של החיים שלי, ואנשים ממש מזדהים עם זה”.

בת אל
בת אל | צילום: צילום פרטי
בת אל
בת אל | צילום: צילום מסך טיקטוק
ענבל חנוכה
ענבל חנוכה | צילום: צילום פרטי

לא טרנד חולף

קבוצת המשפיענים לא לבד: לאחרונה גם פנינה רוזנבלום בת ה־65 וג'ודי ניר מוזס בת ה־62 עלו לרגע לכותרות כשהצטרפו לטרנד הטיקטוק והעלו סרטון שבו הן רוקדות את ריקוד הטיקטוק.

בינתיים, קבוצת המשפיענים, שפעילה חודשיים בלבד, כבר השיגה לחבריה קמפיין בתשלום ל”עוף טוב”. “מרבית חברי הקבוצה נלקחו לקמפיין, וכל אחד היה צריך להעלות סרטון משלו לטיקטוק”, מציינת צ’לצ’ינסקי.

פנינה וג'ודי
פנינה וג'ודי | צילום: צילום מסך טיקטוק
נגד בריונות בטיקטוק
נגד בריונות בטיקטוק | צילום: צילום מסך טיקטוק

בימים אלה יצאה קבוצת Creative 30 בקמפיין ויראלי בטיקטוק שנועד להעלות את המודעות לבריונות ברשת וגרף עד כה במצטבר למעלה משני מיליון צפיות. “קיבלנו פניות בפרטי מעוקבים שרצו שנפעל בנושא הבריונות ברשת”, מספרת צ’לצ’ינסקי. “אחת המשפיעניות בקבוצה, עדי אחרק, הקימה עמותה שנקראת ‘בלי בושה’ שיוצאת נגד בריונות ברשת, והצעתי לה שננצל את הכוח שלנו כמשפיענים לצורך זה. הרמנו קמפיין ויראלי שכל חברות הפרסום יכולות רק לחלום על כמות החשיפה שהוא זכה לה, והכל באופן עצמאי ללא השקעה של שקל אחד”.

תגיות:
רשת חברתית
/
טיקטוק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף