חברת NVIDIA חשפה את סדרת המעבדים הגרפיים (GPU) החדשה, GeForce RTX 30 Series, המבוססת על ארכיטקטורת NVIDIA Ampere. זאת הקפיצה הבין־דורית הגדולה ביותר בהיסטוריה של סדרת GeForce.

המעבדים GeForce RTX 3090, 3080, 3070 מאפשרים הכפלה של ביצועים והגדלה פי 1.9 של היעילות האנרגטית ביחס לדור הקודם של המעבדים, שהיה מבוסס על ארכיטקטורת טיורינג. המעבדים הגרפיים החדשים מנצלים את היתרון של הדור השני של טכנולוגיית NVIDIA RTX - עם מעקב קרני אור בזמן אמת (real time ray tracing) ושימוש בבינה מלאכותית.

את סדרת המעבדים החדשה חשף מנכ"ל ומייסד NVIDIA ג'נסן הואנג, באירוע שבו הוכרז גם על שיתוף הפעולה של החברה עם Epic Games, שבמסגרתו יוטמעו בפורטנייט - המשחק שכבר הפך לתופעה תרבותית כלל־עולמית - טכנולוגיות חדשניות ואפקטים של מעקב קרני אור בזמן אמת, השתקפויות אור, צללים ותאורה סביבתית, שתעניק לגיימרים חוויית משחק סוחפת ונאמנה למציאות.

עוד חשף הואנג כלים עבור גיימרים, לרבות טכנולוגיית NVIDIA Refle, שהופכת משחקים תחרותיים למהירים יותר, יישום Omniverse Machinima לשיפור גרפי במנועי משחקי וידיאו בזמן אמת ואת NVIDIA Broadcast, הרותמת בינה מלאכותית כדי להפוך כל חדר לאולפן שידור.

"ההשקה היום של מעבדים גרפיים מבוססי NVIDIA Ampere היא צעד ענקי לעבר העתיד", אמר הואנג, "סדרת המעבדים GeForce RTX 30 היא הקפיצה הבין־דורית הגדולה ביותר שלנו אי פעם. טכנולוגיית NVIDIA RTX משלבת יכולות לתכנות הצללה, מעקב אחר קרני־אור ובינה מלאכותית ומאפשרת למפתחים ליצור עולמות חדשים לחלוטין. בעוד 20 שנה נסתכל אחורה ונבין שעתיד הגיימינג התחיל כאן".

המעבדים החדשים של NVIDIA (צילום: באדיבות אנבידיה)
המעבדים החדשים של NVIDIA (צילום: באדיבות אנבידיה)

הקפיצה הגדולה, מקורה בשימוש בכמה טכנולוגיות פורצות דרך, בהן מעבדי סטרימינג חדשים ודור שני של ליבות RT, המכפילים את כושר העיבוד ביחס לדור הקודם, נוסף על מעקב מקביל אחר קרני אור, הצללה וכושר חישוב עם עוצמת מחשוב של 58 RT-TFLOPS.

כמו כן, NVIDIA RTX IO מאפשר הטענה מהירה מבוססת GPU וחילוץ של הנכסים הדחוסים של המשחק באופן שמאיץ את הביצועים פי 100 ביחס לכוננים או ממשקים של התקני אחסון מסורתיים.

הזיכרון הגרפי המהיר בעולם, GDDR6X, הוא תוצר של עבודה משותפת של NVIDIA עם Micron, והוא מציע מהירויות הקרובות ל־1TB לשנייה של זיכרון מערכת עבור יישומי כרטיס הזיכרון הגרפי וממקסם ביצועי משחקים ויישומים.

המעבדים החדשים יאפשרו להביא את שיפורי RTX למשחקים הפופולריים בעולם. הראשונים מבין משחקי ה־AAA היו Call of Duty: Black Ops Cold War ואחרים כגון Cyberpunk 2077, Dying Light 2 ו־Watch Dogs: Legion. כעת יצטרף אליהם גם פורטנייט.