תומר אנגל (25) ונאדין כהן (27), סטודנטים המסיימים תואר ראשון בהנדסת תוכנה ב־SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע, בהנחיית ד"ר אירנה רבייב, פיתחו אפליקציה בשם Be your eye, שנועדה לסייע לבעלי לקויות ראייה להתמצא במרחב.

השניים הבחינו במצוקה היומיומית של לקויי ראייה בבחירת מוצרים בסופר, והחליטו לפתח אפליקציה שתעשה זאת עבורם. דרך האפליקציה ניתן לסרוק את הברקוד של המוצר, והאפליקציה תקריא את כל רכיביו, כמו גם אלרגנים, סימון משרד הבריאות ועוד. אם יהיה מוצר שחסר באפליקציה, כל אדם רשאי להוסיף מוצר חדש למאגר ובכך להגדיל את המאגר ולעזור למשתמשים.

הרעיון משך את תשומת הלב של עמותת גוונים, אשר פועלת למען בעלי מוגבלויות - ונוצר שיתוף פעולה שעתיד לצאת לפועל בחודש הקרוב.
"האפליקציה מבטלת את התלות של בעל הלקות באדם נוסף ומסייעת בתחושת העצמאות והביטחון", סיפרו הסטודנטים. "מדובר באפליקציה המשנה חיים, שלא רק תקצר את זמן הקנייה, אלא גם תהפוך אותה לבטוחה יותר עבור הלקוח".

"במהלך התואר לקחנו קורס בנושא בעלי מוגבלויות, והוא פתח בפנינו עולם חדש מלא בצרכים, הכוללים טכנולוגיה שתסייע במשימות יומיומיות. חשבנו על הקושי בקניות כשהכיתוב על המוצרים כל כך קטן, ופה זה הכה בנו".

הסטודנטים מספרים שהאפליקציה בפורמט הנוכחי היא רק ההתחלה. "בעתיד האפליקציה תהיה בשפות שונות, כדי שכל אדם במדינת ישראל יוכל לקבל תרגום לשפת האם שלו, ואולי אפילו נהפוך לבינלאומיים. אנשים בעלי לקויות ראייה זכאים לחוויית קנייה שוויונית, והמשימה שלנו היא להפוך את זה למציאות עבורם".