ההתפתחות הטכנולוגית המהירה בשנים האחרונות, ריבוי מכשירים חכמים בקרב ילדים ובני נוער, וכמובן מגיפת הקורונה והריחוק החברתי - מציבים אתגרים חדשים בפני מערכות החינוך ברחבי העולם, אשר מחפשות כלים מתקדמים לחנך ולהעסיק את התלמידים. אחד מכלים אלו זו האפליקציה Bookful Inception XR - אפליקציה מבוססת AR (מציאות רבודה) ומשחק, שמעודדת קריאה בקרב ילדים צעירים. מגיפת הקורונה הותירה ילדים ברחבי העולם סגורים בבתיהם, ללא תוכניות או מסגרות משחק חיצונות.

כדי להתמודד עם המציאות הזו, Bookful Inception XR חברה לתאגידי טלקומוניקציה ברחבי העולם, והציעה עצמה בחינם ללקוחותיהם. בזכות המהלך היא נבחרה על ידי Verizon כאפליקציית למידה מקוונת המוצעת בחינם ללקוחותיה כדי לעזור להם להתמודד בעידן המגיפה.
בחברה מדגישים כי האפליקציה מכילה את ספריית המציאות הרבודה הגדולה בעולם, עם כותרים של מו"לים מובילים. "כבר היום, ילדים קוראים בממוצע עשרה ספרים בחודש, והם שוהים 28 דקות בממוצע באפליקציה - זהו זמן קריאה יקר המחליף את הסחות הדעת במשחק הרווחות כיום", סיפרו בחברה.

מחקרים הוכיחו קשר בין שעות הצפייה במסכים קטנים כדוגמת טאבלט וסמארטפון לבין קוצר ראייה. (צילום: שאטרסטוק)
מחקרים הוכיחו קשר בין שעות הצפייה במסכים קטנים כדוגמת טאבלט וסמארטפון לבין קוצר ראייה. (צילום: שאטרסטוק)

האפליקציה ניצחה באירוע חצי הגמר הישראלי של תחרות הסטארט־אפים הגדולה בתחום האדטק: ה־GESA - Global Edtech Startup Awards. מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) ומיינדסט (מרכז לחדשנות בטכנולוגיה וחינוך), אשר הובילו את התחרות, מסרו כי הזוכה תייצג את ישראל בגמר הגדול שייערך במסגרת כנס האדטק הגדול בעולם, ה־BETT בלונדון. ארגונים כמו AWS ,IDB, גוגל ונשיונל ג'יאוגרפיק תומכים בתחרות, מספקים חסות ומעוניינים לייצר שיתופי פעולה עם סטארטאפים שיענו על האתגרים שלהם.

בחצי הגמר הישראלי הציגו שמונה סטארטאפים מתחום החינוך והלמידה את פעילותם. לאור הטלטלה העוברת על עולם החינוך, בלטו סטרטאפים הנותנים מענה לאתגרי השעה. בין המיזמים שהוצגו: Babi - אפליקציית וידיאו־צ'אט המייצרת ערך בזמן של אינטראקציה בין־דורית, שבמסגרתה מבוגר וילד יכולים לקרוא ביחד סיפור או ספר באמצעות שיחת וידיאו.

סמארטפון, אוזניות (צילום: ingimages.com)
סמארטפון, אוזניות (צילום: ingimages.com)

עוד פיתוחים שהוצגו בתחרות: האפליקציה Alpe - פלטפורמה לימודית מבוססת אודיו, המותאמת ללמידה "על הדרך", בכל מקום וזמן; Trax – כלי נגינה ייחודי המאפשר משחק והתנסות ומעודד מוטיבציה לחוות וליצור מוזיקה; PhloL - פלטפורמה ללימוד צילום על ידי קבלת פידבק ממומחים בתחום; ו־MyNursery – פלטפורמה לאנשי חינוך לגילאים הצעירים (בני 3־6), המאפשרת גישה לתוכני הוראה איכותיים ויצירה של תוכניות למידה באמצעות ה־Smart Planing Tool, המותאמות אישית ו"נתפרות" במיוחד לילדים ולצוות, וכן פיתוח מקצועי של כישורי ההוראה.