"שוק ירוק": אחד הענפים הצומחים ביותר בשנים האחרונות הוא הקנאביס הרפואי, שסובל ממוצרים מיושנים ומחוויית משתמש מסובכת, בעיקר למטופלים חדשים שלא התנסו בעבר. חברת StickIt הישראלית פיתחה פתרון חסכוני ויעיל לבעיה: "מקלוני קנאביס" (Cannabis Sticks), המזכירים קיסם שיניים - מה שמאפשר להכניסם בקלות לכל סיגריה.

המקלון מורכב מתמצית מקור של רכיבי קנאביס - ולא מנגזרות שמנים - והוא נשרף באותה המהירות כמו הסיגריה וחוסך את הצורך המסורבל של הגלגול. הטכנולוגיה של StickIt, שנמצאת בהליך רישום להגנת פטנט בינלאומית, מאפשרת חוויית משתמש עקבית ואפשרות לשנות פונקציונליות (שיכוך כאבים, אנרגיה, פוקוס, שיפור שינה ועוד), טעמים (וויסקי, שוקולד, מסטיק ועוד) ומינון מדויק של החומרים האקטיביים (10, 20 ו־30 מיליגרם).

גידולי קנאביס (צילום: Eric Herron)
גידולי קנאביס (צילום: Eric Herron)

מאחורי המיזם עומדים נשיא החברה, היזם הסדרתי ד"ר אשר הולצר; מנהל פיתוח המוצרים בחברה, יהב בלייכר, בעל ניסיון של 15 שנים בחקלאות ובביוכימיה של צמחים; ומנהל הפיתוח העסקי בחברה, איתי הכט, יזם בעל ניסיון במגזר הפרטי והציבורי. "הטכנולוגיה הייחודית של סטיקאיט מאפשרת שמירה על מחיר אטרקטיבי לצרכן, חוויית משתמש עקבית, טעם ייחודי ומינון מדויק", מדגיש ד"ר הולצר.