חודש הקניות המקוון ייפתח ביום שלישי הקרוב, עם חגיגת ShoppingIL - יוזמת הקניות כחול-לבן ברשת. השנה, האירוע מקבל משמעות חדשה לנוכח התפשטות מגפת הקורונה. כאמור, זו השנה השביעית בה האירוע מתקיים, כאשר החל מהשעה 00:01 ביום שלישי ה-10 בנובמבר ולמשך 48 שעות, יוצעו הטבות ומבצעים מיוחדים של מיטב החנויות והרשתות במגוון רחב של תחומים: אופנה, ילדים, סלולר, מחשבים וגאדג'טים, מוצרי חשמל, עיצוב הבית, בריאות, טיפוח, תיירות ועוד כמו לדוגמה סטימצקי, הודיס, סולתם, באג, שילב, tweantyFourSeven, אלדו ועוד. כל העסקים המשתתפים יופיעו באתר המרכז את האירוע באתר shoppingil.co.il.

כאמור, 2020 היא שנת מפנה מבחינת המכירות הדיגיטליות, שכן המצב הייחודי הגביר את החיפושים סביב קניות אונליין, ואנחנו עדים לצמיחה של 28% בחיפושים הקשורים לקניות באינטרנט. כמו כן, ישנה ציפייה לצמיחה של 15 אחוזים בחודש הקרוב, כאשר שיעור הקניות ברשת צמח בישראל בשנה האחרונה. בין הקטגוריות שחוו צמיחה משמעותית, עפ"י נתוני המחקר של גוגל ו-Kantar, הן אופנה (54 אחוזים) ואלקטרוניקה (46 אחוזים).

כמו כן, על פי נתוני הלמ״ס, בעקבות המשבר נרשם גידול במספר העסקים המוכרים ברשת, כאשר כ-31% מהעסקים במסחר הקמעונאי הוסיפו אפשרות של שילוח המוצר לבית הלקוח, וכ-24 אחוזים מהעסקים פיתחו אפשרות לרכישה מקוונת של מוצריהם. 

פתיחת החנויות ביפו (צילום: אבשלום ששוני)
פתיחת החנויות ביפו (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, גוגל הקימה במהלך חודש אוגוסט את האקדמיה של ShoppingIL, זאת מתוך ההבנה שעסקים זקוקים לעזרה במעבר לפעילות אינטרנטית. מטרת האקדמיה היא לסייע לבעלי עסקים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית העסקית ולתת להם כלים והבנה במכירות אונליין כדי שבסוף התהליך יוכלו העסקים לתת שירות ללקוחות מרחוק תוך הפחתת עלויות הפרסום, איתור לקוחות חדשים והגדלת ההכנסות. האקדמיה היא ללא עלות ובשיתוף wix, קרן שמש, ישראכרט עסקים, ג׳וינט ישראל ומרכז השלטון המקומי. את התכנית עצמה מפעילה חברת אלווישן.

לאקדמיה נרשמו כבר 1,399 עסקים קטנים ובינוניים מ-58 יישובים ברחבי הארץ. מאז השקת התכנית באמצע אוגוסט, התקיימו במסגרת האקדמיה לימודים בהיקף של למעלה מ-98 שעות לימוד, כאשר 31 עסקים כבר סיימו את התכנית בהצלחה. בעקבות התוכנית, הוקמו עד כה 52 אתרי סחר חדשים, כ-20 מהם ישתתפו ב-ShoppingIL כבר השנה. העסקים הצליחו בזמן שיא של שלושה חודשים להעמיד מערך מכירות אינטרנטי המאפשר להם להשתתף במכירה כבר השנה.

כזכור, המיזם נולד לפני כשבע שנים, ביוזמת גוגל, במטרה לקדם את תעשיית המסחר האלקטרוני המקומית, להעלות מודעות ולחשוף את הצרכנים לעסקים ישראליים שמוכרים ברשת. המיזם שם לעצמו דגש לתת במה לעסקים, בכלל זה עסקים קטנים, למינוף הפעילות שלהם לצמיחה. מנתוני Google עולה כי, כ-80 אחוז מהעסקים המשתתפים בימי המכירות הם עסקים קטנים עם פחות מ-20 עובדים.

בשנה שעברה, למעלה מחצי מיליון ישראלים רכשו מוצרים ב-ShoppingIL, בה השתתפו 1,660 עסקים. בטראפיק של אתרי המסחר שהשתתפו באירוע נרשם גידול של קרוב ל-160% בממוצע לעומת יום עסקים רגיל. בגוגל מציינים כי תקופת הקניות מאופיינת בפתיחות למותגים חדשים, דבר המסייע לעסקים המקומיים להרחיב את קהל לקוחותיהם. בשנת 2019 כ-24% מהרוכשים היו לקוחות חדשים של בתי העסק והחנויות השונות באירוע והגידול במכירות היומיות ביחס ליום ממוצע עמד על 108 אחוזים.

קניות באינטרנט (צילום: אינגאימג')
קניות באינטרנט (צילום: אינגאימג')

בתוך כך, אתר zap השוואת מחירים הקים בשיתוף פעולה עם  Google ישראל ובתמיכת משרד הכלכלה, זו הפעם החמישית ברציפות, פלטפורמה דיגיטלית ייעודית המאגדת עשרות אלפי מבצעים נבחרים, בהם הנחות עד 90% בקטגוריות השונות, 1+1, קנה קבל, משלוח חינם, משלוח מהיר ועוד. בין הקטגוריות: אופנה, מחשבים, חשמל ואלקטרוניקה, טיפוח ויופי, לבית ולגן, רכב ואביזרים, מוצרים לילדים, מוצרי ספורט ועוד. 

לחצו כאן לכניסה לאתר

דרור זליט, מנכ"ל zap השוואת מחירים הסביר: "בצל משבר הקורונה – יוזמת הקניות הישראלית מקבלת השנה משנה תוקף ביחס לשנים קודמות וזאת במטרה לתמוך ולסייע לעסקים המקומיים שיקבלו חשיפה משמעותית וללא כל עלות מצדם. זוהי הזדמנות נהדרת לצרכנים לקבל הצעות אטרקטיביות ולתמוך בעסקים המקומיים. דווקא בתקופה זו, זוהי שליחות עבורנו לקדם את התעשייה הישראלית ולהירתם לטובת העסקים. השנה אף קיימנו אירוע נוסף בחודש אפריל תחת השם "ביחד מהבית" במטרה לתגבר את מאמצי העזרה לעסקים המקומיים".

הוא הוסיף כי "אנו צופים תנועת גולשים גבוהה – שוק המסחר המקוון חווה צמיחה יוצאת דופן בתקופת הקורונה, והצרכנים שנדרשו להישאר בבית העבירו את הפעילות הצרכנים שלהם לעולם המקוון. באתר zap השוואת מחירים חל גידול של יותר מ-50% בהיקף התנועה לאתר, עם שיא ברמת פעילות הגולשים ולכן בעלי העסקים שיופיעו בפלטפורמה הייעודית ייהנו מגידול משמעותי בתנועה ובתמיכה במכירות".

כאמור, במסגרת ימי הקניות יוצעו לגולשים בזירת המבצעים מעל ל-40 אלף מוצרים נבחרים בהנחות ייחודיות של עד 80%, לדוגמא: תנור אפייה Teka  ב-64% הנחה, מצלמת אבטחה לבית ב-50% הנחה, מגהץ אדים אנכי של Newpan  ב-149 ₪ (במקום 799 ₪), שואב אבק אלחוטי VAX TBT3V4B1 BLADE ב-399 ₪ במקום 997 ₪, אוזניות גיימינג Razer BlackShark V2 X ה-60% הנחה,  מכונת תספורת Sassonic ב-199 ₪ במקום 294 ₪, אוזניות אלחוטיות Bluetooth דגם TOSHIBA RZEBT200H-W טושיבה ב-58% הנחה, מכונת גילוח פנסוניק BG105 ב-45% הנחה.

שמלות ובגדים של נטע אפרתי עד 80% הנחה, מארז 18 מגבות ערד ב-179 ₪ בלבד, משקפי שמש של Erroca  ב-299 ₪ (במקום 1299 ₪), סט כלי מטבח 5 חלקים גרניט רק ב 349.90 ₪ (במקום 1299 ₪) , סט מצעים למיטה זוגית עד 72% הנחה, זוג מזוודות מדגם 2 TESLA PP  בהנחה של 75%, טלוויזיה TCL L65P2US 4K ‏65 ‏אינטש תוצע ב-44% הנחה, ספרים ב 90%.

בין בתי העסק שמבצעיהם יופיעו באתר הייעודי: Erroca, סטימצקי, הודיס,  נטע אפרתי, נאוטיקה, Ace, Aeroflex, א.ל.מ, דלתא ועוד. לצד אלו, צפויים להשתתף גם עסקים קטנים ובינוניים מכל רחבי הארץ והשתתפות זו אינה כרוכה בעלות מצדם.

קניות ברשת, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
קניות ברשת, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')


גם השנה, בחרה Google נבחרת של ארבעה סטארט-אפים מקומיים שיציעו לבתי העסק המשתתפים מגוון של פתרונות טכנולוגיים לשיפור הביצועים של אתרי הסחר שלהם, בהנחות ובהטבות מיוחדות. הסטארטאפים המשתתפים בתוכנית: AdScale המציעה מערכת פרסום אוטומטי מבוסס AI לאתרי איקומרס, adoric שפיתחה פלטפורמה ליצירת מודעות בתוך האתר להגדלת רווחיות, buywith המציעה כלי המאפשר לגולש/ת להזמין חבר/ה להתייעצות באתר ו- Box o' Mine אתר ראשון מסוגו בישראל לעיצוב אריזות ממותגות בממשק תלת מימד. 

בדומה לשנים הקודמות, ShoppingIL מתקיים במתכונת פתוחה המאפשרת לכל בית עסק מקוון בארץ לקחת חלק במיזם, כאשר גובה ההנחות, מספר המבצעים או הדילים השונים יהיו תחת אחריותו הבלעדית של בית העסק ויופיעו באתר בית העסק. חשוב לציין כי בתי העסק המשתתפים ב-ShoppingIL אינם נדרשים לשלם עבור ההשתתפות או הפניות מהאתר.