משחק וירטואלי חדש שפותח על ידי חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' בבריטניה נועד להעניק חסינות מנטלית לגולשים שצריכים להתמודד עם פייק ניוז ברשתות החברתיות.

המשחק, "ניפוץ ההרמוניה בכיכר" (Breaking Harmony Square), חושף את השחקנים למינונים מוחלשים ומבוקרים של טכניקות מניפולטיביות שבהן הם נתקלים ברשתות מדי יום. המטרה של המשחק היא לסייע לנחשפים אליו לזהות באופן יעיל ומהיר יותר בעתיד מידע מוטעה.

במשחק השחקנים עוברים ארבעה שלבים, שבמהלכם הם נחשפים לטקטיקות שיצרני הפייק ניוז משתמשים כדי להטעות את הקהל שלהם, לבנות עוקבים ולנצל מתחים חברתיים להשגת מטרה פוליטית.

על השחקנים מוטלת המשימה להפיץ מידע מוטעה ולזרוע מחלוקות פנימיות בשכונה שקטה ובדיונית, כשהם מתפקדים בתור "קצין דיס־אינפורמציה ראשי", שמטרתו להרוס את מצבה האידילי של הכיכר, תוך שימוש בחמש טכניקות מניפולציה הנפוצות בהפצת תוכני מדיה פוליטיים; טרולינג, שמטרתו לעורר זעם, שימוש בשפה ליצירת כעס ופחד, קיטוב של קהל על ידי הדגשת ההבדלים בין הקבוצות, הפצת תיאוריות קונספירציה ושימוש בבוטים או קניית עוקבים מזויפים.

במחקר, שנערך על מדגם בינלאומי של 681 משתתפים, הם התבקשו לדרג את מהימנותם של מהדורות חדשות ופוסטים ברשתות חברתיות - חלקם אמיתיים וחלקם מכילים מידע מוטעה. מחצית מהמשתתפים שיחקו לפני כן במשחק הוותיק טטריס, והאחרים שיחקו במשחק החדש.
הממצאים בקרב אלה ששיחקו "ניפוץ ההרמוניה בכיכר" גילו כי הגולשים מצליחים לזהות מידע שגוי באופן ברור יותר, הם בטוחים יותר באופן משמעותי בהערכתם ונוטים פחות לשתף מידע שגוי ברשת החברתית שלהם.

לפי כותבי המחקר, מהמחלקה לפסיכולוגיה בשותפות עם משרד החוץ האמריקאי והמשרד לביטחון הפנים, שממצאיו פורסמו ב־Harvard Kennedy School Misinformation Review, הרעיון של "חיסונים" פסיכולוגיים מבוסס על אותו רעיון של חיסונים מעולם הרפואה, כאשר חשיפת אנשים למינון חלש של טכניקות נפוצות המשמשות להפצת חדשות מזויפות מאפשרת להם לזהות טוב יותר ולהתעלם ממידע מוטעה כאשר הם נתקלים בו בעתיד.