היקף הנוכחות ברשת ברחבי העולם עומד על כ-4.1 מיליארד משתמשים. בישראל, על פי נתוני סקר שבוצע לאחרונה על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, כ-75% מהגולשים משתמשים לפחות פעם ביום במנועי החיפוש. בתפאורה הזו ברור שכמעט כל חברה או ארגון זקוקים לנוכחות ווירטואלית אפקטיבית. 

אתר אינטרנט מקצועי הוא הכנסה ולא הוצאה

בטרם ניכנס לרזולוציות שנוגעות לשאלה איך בוחרים חברה לבניית אתרים, יש להבין מהי מהותו האמיתית של אתר אינטרנט.
התשובה - די פשוטה, אתר אינטרנט בשוק הפרטי נועד לייצר הכנסה. גבולות הגזרה התקציביים צריכים להסתכל יותר על הפוטנציאל הרווחי שגלום באתר, ולא רק על ההוצאה הדרושה להקמתו. 

אתר אינטרנט מעוצב ואיכותי, ששם דגש על חוויית משתמש (UX), יפיק יותר מהתנועה אליו. הביטוי שמשקף את הרעיון הזה הוא "יחס המרה" (Conversion Rate), אשר מגלם את היחס בין מספר הנכנסים לאתר לבין מספר המבצעים המרה (יוצרים קשר, מבצעים רכישה וכדומה).

נדגים במספרים:
אם למשל יש אתר שמקודם בגוגל ונכנסים אליו בחודש כ-10,000 גולשים, אבל העיצוב שלו איננו מודרני וחוויית המשתמש לקויה, ייתכן כי יחס ההמרה יעמוד רק על כ-2%. כלומר, 200 פניות. מנגד יכול להיות אתר שאמנם נכנסים אליו "רק" 4,000 גולשים, אבל יחס ההמרה שלו (בזכות העיצוב והחוויה) מטפס ל-10%.
 
בשורה התחתונה ובמספרים מוחלטים: 400 פניות לעומת 200. יתרה מכך, לא רק כמות הפניות תגדל, אלא גם איכותן, שכן האתר משדר יוקרה ואיכות.
 
WinWeb, חברה אשר במשך למעלה מ-10 שנות פעילות היו לה הכבוד והזכות לבנות ולעצב אתרי אינטרנט לחברות המובילות במשק, חושפת בפניכם כעת מעט מן "הסודות" שרצוי להכיר בבחירת חברה לבניית אתרים

עיצוב אתר מקצועי חייב להתבצע ידי מעצב/ת אתרים בלבד

עיצוב אתרים הוא אחד הפרמטרים שמשפיעים יותר מכל על הצעות מחיר של חברות לבניית אתרים, והוא נגזרת של המקצועיות, ההשכלה והניסיון של הצוות. 

ככל שמדובר על השלב של עיצוב האתר, חשוב לוודא כי בראש הפרויקט יעמוד מעצב אתרים מקצועי (אין די במתכנת). כלומר, מעצב שיידע לנתח את הנראות הווירטואלית של העסק ולייצר שפה עיצובית, מיתוג, זרימה וכו'. 

איך מתבצע תהליך העיצוב של אתר מקצועי?

עיצוב אתר חייב להיעשות לפי סקיצת הדמיה. סקיצת ההדמיה מעוצבת על ידי מעצב אתרים מקצועי, בדיאלוג פתוח מול הלקוח ועם סבבי תיקונים ללא הגבלה. הסקיצה שאושרה על ידי הלקוח מעוצבת בקנה מידה של אחד לאחד, פיקסל לפיקסל כולל תמונות צבעים וכו', והאתר שיתוכנת יהיה זהה לחלוטין. העיצוב האיכותי ביותר של אתרי אינטרנט הוא כאמור עיצוב מדף חלק" (Custom Made) שלא נשען על תבנית מוכנה. 

בניית אתר וורדרפס - מה שמתחת ל"מכסה המנוע"

אם אתם מחפשים פתרון להקמת אתר אינטרנט, סביר להניח ששמעתם את המונח "וורדפרס". מדובר בפלטפורמה הפופולרית בעולם להקמת אתרי אינטרנט בסביבה של קוד פתוח. 

היתרונות של בניית אתר וורדפרס נובעים מכך שמאחורי וורדפרס עומדת קהילה של עשרות אלפי מתכנתים ומיליוני לקוחות. הטכנולוגיה משתפרת באופן תדיר, רכיבים רבים זמינים להורדה מיידית וכמות הפיצ'רים עצומה. 

כאשר הבחירה היא בוורדפרס, יש להכיר גם במה שנמצא "מתחת למכסה המנוע". למשל, חשוב לשים לב ל"בילדר" שבמרכז מערכת ניהול התוכן. זהו הכלי המרכזי שמשמש לתחזוקת האתר ועדכונו השוטף. ה"בילדר" המומלץ ביותר של וורדפרס הוא ה"אלמנטור" וגדולתו בפשטותו. 

הוא ידידותי למשתמש ומאפשר לכל אחד להזין תכנים גם ללא כל ידע טכנולוגי. הממשק עובד עם פיצ'רים בטכנולוגיה של "גרירה והנחה" (Drag & Drop), ומאפשר קביעת עשרות פרמטרים כמו גדלים, צבעים, רקעים, אנימציות וכדומה. 

חשוב לעבוד עם חברות שעובדות עם מתכנתים ישראלים

בבחירת חברה לבניית אתרים חשוב לעבוד עם חברות שעובדות עם מתכנתים ישראלים בלבד. זאת משום שישנן חברות רבות שפועלות במיקור חוץ, ובשיטה זו הן בעצם רק "מתווכות". בחזית עומד איש המכירות הישראלי, אך בפועל האתר נבנה על ידי מתכנת או מתכנתים שלא נמצאים בארץ. 

יתרה מזו, כשהאתר נבנה על ידי מתכנתים מחו"ל, בד"כ כמה מתכנתים שונים יעבדו על אותו הפרויקט. יד ימין איננה יודעת מה יד שמאל עושה, והבלגן חוגג. במקרה של תקלה או שדרוג, יהיה קשה (עד בלתי אפשרי) לאתר את המתכנת הספציפי הרלוונטי. קריאת השירות תתעכב והלקוח עלול למצוא את עצמו משלם סכומים משמעותיים אפילו על תיקונים קלים ביותר (לא כל שכן משימות מורכבות). 

אתר אינטרנט הוא לא רק מוצר אלא גם שירות. שירות שמכיר בזה שאתר הוא כלי דינאמי וחי, ושלעתים קרובות הכנסות גדולות תלויות בו. אין צורך להכביר במילים אודות הנזק שעלול להיגרם לחנות ווירטואלית ברגע שיש בעיה ב"סל הקניות", או במהלומה שיחטוף אתר תדמית עם טופס יצירת קשר מקולקל.  

מקצועיות חשובה כאן, אך גם זמינות. על כן, בחברת WinWeb אנחנו לא משתמשים בשירותי לקיחת הודעות ומספקים מענה אנושי ואמיתי עם פתרון אמיתי. כולל במקרים דחופים. 

לסיכום, 

בשוק רווי ועתיר מתחרים, קשה לקבל החלטה על חברה לבניית אתרים. כללי האצבע שמנינו לעיל, הנגזרים מתוך יותר מ-10 שנות ניסיון ועשרות לקוחות בענפים שונים, הם אבני דרך שיסייעו בתהליך ההתקשרות. 

הן נכונות כל אחת באופן עצמאי, ורלבנטיות כשלם הגדול מסך חלקיו. ככל שההשקעה באתר תהיה גדולה, וככל שהירידה לפרטים תהיה מדויקת, כך גוברים הסיכויים שהאתר יגשים את היעדים שהוגדרו מראש.