היקף הנוכחות ברשת ברחבי העולם עומד על כ-4.1 מיליארד משתמשים. בישראל, על פי נתוני סקר שבוצע לאחרונה על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, כ-75% מהגולשים משתמשים לפחות פעם ביום במנועי החיפוש. בתפאורה הזו ברור שכמעט כל חברה או ארגון זקוקים לנוכחות ווירטואלית אפקטיבית.
אם אתם מחפשים פתרון להקמת אתר אינטרנט, סביר להניח ששמעתם את המונח "וורדפרס". מדובר בפלטפורמה הפופולרית בעולם להקמת אתרי אינטרנט בסביבה של קוד פתוח.
כאשר הבחירה היא בוורדפרס, יש להכיר גם במה שנמצא "מתחת למכסה המנוע". למשל, חשוב לשים לב ל"בילדר" שבמרכז מערכת ניהול התוכן. זהו הכלי המרכזי שמשמש לתחזוקת האתר ועדכונו השוטף. ה"בילדר" המומלץ ביותר של וורדפרס הוא ה"אלמנטור" וגדולתו בפשטותו.
הוא ידידותי למשתמש ומאפשר לכל אחד להזין תכנים גם ללא כל ידע טכנולוגי. הממשק עובד עם פיצ'רים בטכנולוגיה של "גרירה והנחה" (Drag & Drop), ומאפשר קביעת עשרות פרמטרים כמו גדלים, צבעים, רקעים, אנימציות וכדומה.
בבחירת חברה לבניית אתרים חשוב לעבוד עם חברות שעובדות עם מתכנתים ישראלים בלבד. זאת משום שישנן חברות רבות שפועלות במיקור חוץ, ובשיטה זו הן בעצם רק "מתווכות". בחזית עומד איש המכירות הישראלי, אך בפועל האתר נבנה על ידי מתכנת או מתכנתים שלא נמצאים בארץ.
בשוק רווי ועתיר מתחרים, קשה לקבל החלטה על חברה לבניית אתרים. כללי האצבע שמנינו לעיל, הנגזרים מתוך יותר מ-10 שנות ניסיון ועשרות לקוחות בענפים שונים, הם אבני דרך שיסייעו בתהליך ההתקשרות.
הן נכונות כל אחת באופן עצמאי, ורלבנטיות כשלם הגדול מסך חלקיו. ככל שההשקעה באתר תהיה גדולה, וככל שהירידה לפרטים תהיה מדויקת, כך גוברים הסיכויים שהאתר יגשים את היעדים שהוגדרו מראש.