השגרירה ניקי היילי והשגריר דני דנון יהיו הנואמים המרכזיים בוועידה עולמית וירטואלית ראשונה מסוגה, שתתקיים בשיתוף עם קבוצת הג'רוזלם פוסט.

מנהיגים עולמיים, ראשי מדינות, שרי חוץ, קובעי מדיניות ודיפלומטים ייפגשו עם מומחים בתעשייה, משקיעים ויזמים במסגרת ועידת הפסגה העולמית "DiploTech2020: חדשנות ישראלית, העתיד המשותף שלנו".

הוועידה הייחודית, שתשודר מתל אביב, תאפשר לקובעי מדיניות ולמנהיגים עולמיים להיוועד עם מומחים מובילים מתחומי פיתוח בר־קיימא, דיגיטל, טכנולוגיות רפואיות וטכנולוגיות חקלאיות. הדוברים המרכזיים וחברי הפאנל שנבחרו בקפידה ידונו ויציגו כיצד העולם החדש יוכל להתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים הגלובליים הגדולים ביותר, ולהיערך באופן יזום לעידן שלאחר מגיפת הקורונה, בהתוויית עתיד משותף בר־קיימא, אשר בו לחדשנות ולטכנולוגיה יהיה תפקיד גדול עוד יותר.

הוועידה - ביוזמתו של השגריר דני דנון, הנציג הקבוע ה־17 של ישראל באו"ם ושר המדע והטכנולוגיה לשעבר של ישראל, ובראשותו של יוסי סגול, היזם והיו"ר של סגול אחזקות - תארח את ליז קלמן, המגישה המרכזית של התוכנית The Claman Countdown של רשת פוקס ביזנס. קלמן תשמש כמנחת הדוברים, הפאנליסטים והאורחים העולמיים השונים והבולטים.

עם הדוברים המרכזיים בוועידה נמנים ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארה"ב באו"ם; השגריר לשעבר דני דנון; פליקס צ'יסקדי, נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו; חואן אורלנדו הרננדז, נשיא הונדורס; פדרו בולו וילה, שר החוץ של גואטמלה; ליסנדרו רוזלס בנגס, שר החוץ של הונדורס; ופטר סיירטו, שר החוץ של הונגריה. המשתתפים מתחום התעשייה הם קירה רדינסקי, יו"ר ומנהלת הטכנולוגיה הראשית ב־Diagnostic Robotics, מיכאל רוטמן, סגן יו"ר ווטרג'ן; גיא אליצור, יו"ר ורטיקל פילדס; אשר דגן, יו"ר בריטניקה; ועוד.

"משבר הקורונה הדגיש את נחיצותה וחשיבותה של הטכנולוגיה לישראל ולעולם", אמר דנון. "פסגת DiploTech העולמית 2020 תאיר את החדשנות ללא־תחרות של ישראל ואת הטכנולוגיה החלוצית של יזמיה בתחומי פיתוח בר־קיימא, פתרונות לעידן שלאחר הקורונה בתחומי המים, הסייבר והחקלאות".

"זהו כנס שיציג את הטכנולוגיות של המחר, אך חשוב מכך, הוא יסייע בבניית גשרים ויצירת קשרים בין ישראל לקהילה הגלובלית. קשרים אותנטיים אלה יסייעו לחולל שינוי חיובי בחייהן של קהילות באופן ממשי ומוחשי", הדגיש.

ענבר אשכנזי, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט, הוסיפה: "הכנס הוא מפגש של מדינאים, אנשי עסקים ויזמים, והג'רוזלם פוסט הוא הגשר המחבר בינם לבין בכירי הממשל והכלכלה בארה"ב, אירופה והעולם הערבי. פתיחת ציר בינלאומי עסקי מישראל לעולם בין אמריקה, אירופה וישראל. אנו רואים יותר ויותר חברות וארגונים שמבינים כי הג'רוזלם פוסט הוא הזירה היעילה ביותר לשיתוף פעולה עולמי".