חברת ההייטק הירושלמית לייטריקס (Lightricks) השיקה אפליקציה חדשה בשם Filtertune, המאפשרת למשתמשים לייצר פילטרים מותאמים אישית לתמונותיהם בקלות ובמהירות. האפליקציה פועלת כרשת חברתית בה המשתמשים יוצרים, אוספים ומשתפים פילטרים לתמונות עם משתמשים אחרים.

בלייטריקס ציינו כי האפליקציה החדשה פותחה לאחר מחקר מעמיק, במסגרתו זוהתה תופעה לפיה משתמשים יוצרים בעצמם פילטרים ומשתפים אותם באופן עצמאי ברשתות החברתיות. התופעה מקבלת משנה תוקף עבור יוצרים המציעים פילטרים שיצרו לשימוש על ידי קהל העוקבים שלהם.

אפליקציית Filtertune (צילום: לייטריקס)
אפליקציית Filtertune (צילום: לייטריקס)

האפליקציה החדשה - Filtertune - נולדה במטרה לייעל את תהליך עריכת התמונות ושיתוף הפילטרים, תוך העצמת המשתמשים ויכולותיהם היצירתיות. היא מאפשרת למשתמשים לשתף פילטרים שיצרו עם עוקבים וחברים, על ידי הוספת קוד לסריקה (קוד QR) הייחודי להם, בעת שיתוף התמונה באינסטגרם. המשתמשים יוכלו להוריד פילטרים שיצרו חברים, יוצרי אמנות וסלבריטאים שאחריהם הם עוקבים, זאת על ידי צילום מסך של קוד ה-QR. אותם פילטרים שנסרקו נשמרים לשימוש בפעם הבאה שהמשתמש נכנס לאפליקציה.

בניגוד לאפליקציות פילטר אחרות הקיימות בשוק, Filtertune מבצעת זיהוי סמנטי בטכנולוגיית AI, זאת במטרה לזהות אזורים בתמונה אותם המשתמשים היו רוצים לערוך בנפרד - כגון שמיים, אנשים או מים, ולהחיל שינויים על אחד מהם בהתאם.

בין היתר, משתמשי האפליקציה יכולים ליצור סגנונות דיוקן מותאמים או תמונות נוף שונות, על ידי עריכת השמיים בכיוון אחד, והאובייקט בתמונה בכיוון אחר. כמו כן, בעוד שאפליקציות אחרות מאפשרות עריכת תמונות עם פילטרים כלליים והוספת Overlay באפקטים של מציאות רבודה, Filtertune מתמקדת בעריכת תמונות המתכתבת עם התוכן בתמונה ומאפשרת עריכות מורכבות באופן פשוט.

אפליקציית Filtertune (צילום: לייטריקס)
אפליקציית Filtertune (צילום: לייטריקס)

ד״ר זאב פרבמן, מייסד-משותף ומנכ"ל לייטריקס, סיפר כי "כיום, יותר מתמיד, אנשים ברחבי העולם חוקרים את היצירתיות שלהם, מביעים את עצמם  ומתחברים לאנשים אחרים בדרכים ייחודיות ומהנות. Filtertune, המוצר הרביעי שהשקנו השנה, מייצג את הרצון הזה בדיוק, הרצון להתחבר ולשתף את הקהילה בביטוי עצמי שכל אחד מאיתנו יכול לחוות".

כל אחד מהמוצרים שלייטריקס מפתחת שייכים לאקוסיסטם יצירתי רחב ואנחנו, כחברה, נמשיך לטפח את קהילת היוצרים הגלובלית שלנו״, אומר  "אפליקציות אחרות שלנו, המדגישות ביטוי עצמי בתמונות המפורסמות ברשתות החברתיות,  Facetune2 ו- Quickshot, רשמו גידול של 30% ו-35%, בהתאמה, בקרב משתמשים בתקופה האחרונה", הוסיף, "Filtertune, המצטרפת כעת למשפחת המוצרים של לייטריקס, תהפוך את תהליך יצירת הפילטרים המקוריים לקל ונוח, תוך שהיא מייצרת אסתטיקה אומנותית לצד שיתוף ולמידה מיוצרים אחרים ברשת".
 
Filtertune זמינה להורדה בחינם למכשירי -iOS ב-AppStore.