מלאכת הקידום היא מורכבת, ולכן בדרך כלל כדי להגיע לתוצאות טובות יש צורך בידע מקצועי מעשי ובהשקעת תקציב חודשי לא קטן, אך הדבר בהחלט אפשרי עם השקעת המשאבים המתאימים. 

אספנו עבורכם 3 דברים בסיסיים שחשוב מאוד לדעת על קידום אתרים בסוף שנת 2020. קידום אתרים אורגני הוא תחום שמתפתח, משתנה ומתעדכן כל הזמן – ולכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק ולהמשיך וללמוד, גם אם נדמה לכם שאתם כבר יודעים הכל על התחום. 

תוכן הוא עדיין המלך
בעבר היה נהוג לומר על קידום אתרים כי "תוכן הוא המלך". יש הרבה חילוקי דעות בעולם המקצועי של ה-SEO אם הדבר עדיין נכון באופן מוחלט, אך אין ספק כי תוכן הוא עדיין אחד מהגורמים הכי חשובים בתחום. כשמדברים על החשיבות של תוכן באתרים, יש לכך כמה היבטים.
 
ראשית, התוכן חייב להיות מקורי. גוגל מענישה אתרים שמופיעים בהם תכנים משוכפלים או מועתקים. בנוסף לכך, התוכן חייב להיות כזה שהוא אמין וסמכותי, ומספק ערך מוסף ממשי לגולשים. חשוב מאוד לזכור שתוכן שנועד לקידום אתרים בהחלט לא מיועד רק לבוטים של מנועי החיפוש. בעבר היה נהוג להכניס תכנים רדודים ומלאי מילות מפתח לאתרים, רק כדי להתקדם בתוצאות החיפוש. כיום, עם ההתקדמות העצומה שעשה האלגוריתם של גוגל, חשוב להכניס תוכן שמיועד לעיניים אנושיות. תוכן איכותי ומקורי יגדיל את נפח הכניסות לאתר, ישאיר את הגולשים זמן רב יותר באתר וגם יביא לתוצאות טובות יותר בקידום האורגני של האתר בגוגל. 

קישורים לפני הכל
מרכיב נוסף שבעבר היה כמעט חזות הכל בעולם קידום האתרים, הוא כמות הקישורים הנכנסים. קישורים לאתר הם עדיין מרכיב מרכזי מאוד בעיניי גוגל. קישור נחשב למעין המלצה של אתר אחר על האתר שאותו מקדמים. ההבדל העיקרי בין תהליך בניית הקישורים בעבר ובהווה, הוא שכיום, קישור איכותי הוא כזה שמגיע מאתר סמכותי ורלוונטי בלבד. אם תשיגו קישור לאתר שעוסק באופנה מאתר שעוסק במכירת רכבים, יהיה לו ערך נמוך ביותר. אך רלוונטיות היא לא המדד היחיד, חשוב גם שהקישור יגיע מאתר גדול ככל הניתן, שיש לו נפח כניסות משמעותי ושמקבל הכרה כאתר מוביל בתחומו.

החשיבות של UI/UX
הדבר השלישי שחשוב לדעת על קידום אתרים ב-2020 הוא החשיבות של נושא ממשק המשתמש וחוויית המשתמש באתר שלכם. אתר שכושל בסעיפים האלה יתקשה להתקדם בתוצאות החיפוש. אתר מודרני ואיכותי הוא אתר שבנוי היטב מבחינת הממשק שלו, וכזה שמעניק חוויית משתמש מצוינת. זה כולל את רמת הנוחות של השימוש באתר, את המבנה הפנימי הברור שלו, את ההתאמה העיצובית לכל סוגי המסכים והמכשירים וגם את החוויה של ביצוע פעולות באתר – כמו מילוי טפסים וביצוע הזמנות ורכישות. רק אתר שעומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של UI/UX, יוכל להתמודד בהצלחה בתחומים תחרותיים ומאתגרים בג