לגלות אדמות ותרבויות חדשות, לשוט בגאווה בימים ונהרות, לבזוז, לסחור, לכבוש ולשתות שיכר, המשחק assassin's creed Valhalla משחזר בצורה מושלמת את התרבות הוויקינגית וכל כך עשיר בתוכן ועניין, שהפך אותו במהרה לאחד המשחקים הפופולאריים של שנת 2020.

המשחק החדש בסדרה הפופולארית, שפתחה חברת Ubisoft, מתרחש בשנת 873 לספירה ומתאר אמנם אירועים דמיוניים, אך נעזר בדמויות היסטוריות מתקופת הפלישה הוויקינגית לבריטניה באותה תקופה, מעריצי הסדרה המצליחה "הוויקינגים" לבטח יזהו כמה דמויות אהובות.

"ולהאלה" מצטיין בכל כך הרבה תחומים, אבל העיקרי שבהם הוא העלילה המרתקת והאווירה הכללית (ויזואלית, שפה, מבנים ודמויות) שמשך אותי פנימה. מדובר בעולם פתוח המאפשר לשחקן לבחור בין התקדמות בסיפור המרכזי או לקיחת משימות צד. זהו אחד העולמות הפתוחים הגדולים והיפים ביותר שיצאו עד כה בז'אנר – במיוחד בעידן הקונסולות החדשות. בין אם אתם מטיילים ביערות במזרח אנגליה או שטים בנהרות הרחבים לקול שירת הלוחמים הנורדים, המפתחים הצליחו לקלוע בול הן באווירה התרבותית וכמובן בעיצוב העולם המדהים.

השחקן שולט על דמותו של אייבר, לוחם או לוחמת (תלוי בבחירתכם) ויקינגי שמתבגר ומתחשל לנגד עינינו, ודרכו תתמודדו עם העולם החדש בכל החזיתות שהיו לאנשי הצפון בתקופה ההיא: בין אם בפשיטות על מוצבים לאורך החוף, הדחת מלכים באמצעות לחימה ואפילו דיפלומטיה למתקדמים.  כמובן שכמו במשחקים קודמים העלילה המרכזית ב"אחוות המתנקשים" ולא נהרוס על ידי חשיפת הסיפור, רק נדגיש כי הוא נוגע בדמויות נפלאות מהתקופה, מלא במיתולוגיה ודואג לכך שלא תרגישו שאתם חוזרים על עצמכם בין משימה למשימה. מלבד המשימות המרכזיות יש לא מעט משימות צד ואירועי עולם (מקרים נקודתיים שפוגשים זרים או פריטים מיתולוגיים), כך שיש המון מה לעשות ואני אפילו לא קרוב לסיים למרות אינספור שעות קרב.

החלק השני שבו המשחק מצטיין, וטוב שכך, זה הקרבות, ובמקרה של הוויקינגים יש הרבה קרבות. מבחינת נשקים יש שלל אדיר שניתן למצוא בשיטוט בעולם הפתוח או לקנות ממוכרים מקומיים כמו גרזני קרב, חרבות, סכינים, שריון, מגנים ועוד, הכול מעוצב ברוח התקופה וניתנים לשדרוג. כמו בכל משחקי הז'אנר ניתן לשדרג גם את היכולות הטבעיות של השחקן מבחינת כוח וסיבולת.

בנוסף לשחקן יש יכולות מיוחדות שנאספות במהלך המשחק שמעשירים את חווית הקרב כמו להכות את היריב למוות, לתפוס חצים באוויר ולזרוק אותם בחזרה אל היריב, יכולות חץ וקשת מתקדמות ועוד רבים – המגוון הרחב של כלי נשק ויכולות אישיות גורמות לכל קרב להרגיש טיפה אחרת ומרעננות את החוויה הכללית במשחק. 

לסיכום: assassin's creed Valhallaמספק לשחקן חווית משחק אותנטית מאחת התקופות המרתקות בהיסטוריה האנושית, עם שיפורים גרפיים מסיביים משנים קודמות, משחקיות מהנה וקרבות אפיים שלא יביישו את גדול הלוחמים הנורדים.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של הכותר בישראלassassin's creed Valhalla זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.