קונסולת הדור הבא של סוני PlayStation 5 עומדת בציפיות הגבוהות ומספקת חוויית משחק משודרגת בכל היבט - תצוגה, ממשק, עוצמה ועיצוב - ומבשרת את תחילתו של עידן חדש עבור מפתחי המשחקים. זכינו לסקור את הקונסולה החדשה הודות לחברת ישפאר, יבואנית פלייסטיישן בישראל. כפי שאתם רואים בתמונה, העיצוב של ה־PS5 שונה ממה שהורגלנו ובחברה בחרו בעיצוב עתידני וחלקלק יותר שבהחלט משתלב יפה כפריט עיצובי. המכשיר שוקל כ־4.5 ק"ג ומגיע עם מעמד קל להרכבה שמאפשר את הצבתו בצורה אנכית או אופקית.

בקר המשחק האלחוטי (השלט) עבר גם שינוי מסיבי ומשתמש בטכנולוגיית Haptic Feedback שמספקת חוויה שונה באופן ניכר. מלבד האחיזה הנוחה מאוד ובכלל התחושה הקלילה של בקר המשחק ביד, הוא גם מגיב ולומד את הרגלי הלחיצה של השחקן וגם משקף בצורה יותר ריאליסטית אירועים שקורים בזמן המשחק (התנגדות, החלקה על קרח וכדומה) – דבר שמוסיף לתחושת השקיעה של השחקן בעולם המשחק עצמו בצורה שלא חוויתי בעבר. כפתורי L2 ו־R2 של הבקר כוללים הדקים אדפטיביים, המאפשרים לשחקנים להרגיש את עוצמת הפעולות שלהם – כמו משיכת מיתר קשת הולך ומתהדק, או בלימה פתאומית של מכונית נוסעת במהירות גבוהה.  כפתור היצירה החדש מעניק לשחקנים עוד דרכים ליצור תוכן גיימינג ולשדר אותו לעולם.

מבחינת ביצועים מדובר במכשיר פורץ דרך שלא נופל ממחשב PC בעל מפרט גיימינג חזק. ה־PS5 מצויד במעבד x86-64-AMD Ryzen Zen 2 ומעבד גרפי AMD Radeon RDNA 2 שתומך ב־Ray Tracing Acceleration. המשמעות היא כפולה: יכולת לפתח ולהריץ משחקים תובעניים עם זמני טעינה קצרים יותר וזרימה טובה יותר של המשחקים (בעיקר בעולמות פתוחים) ולהימנע מהצורך בהורדת איכות רזולוציית התמונה ועדיין לשמור על רמה גבוהה של פריימים לשנייה.

המעבד המרכזי והמעבד הגרפי החדשים ורבי העוצמה הותאמו במיוחד ל־PS5 ורק שבאמת יושבים ומשחקים במשחקים שנבנו עבור הדור הבא כמו Marvel's Spider-Man: Miles Morales ניתן להבין עד כמה מורגשים הדיוק הגרפי והאפקטים הוויזואליים – במיוחד למי שמחזיק טלוויזיית K4. למכשיר יש כמובן יציאת HDMI לחיבור קל לטלוויזיה והוא תומך בקצב רענון של עד 120HZ ויש תמיכה גם לטלוויזיות K8. על גבי המכשיר מותקן המשחק Astro's Bot Playroom.

שדרוג מסיבי נוסף הוא דיסק SSD במהירות אולטרה־גבוהה ומערכת I/O (קלט־פלט) מובנית מותאמת. דיסק ה־SSD הפנימי מאפשר טעינה מהירה במיוחד ופיצ'ר מדליק שמאפשר חזרה למקום שבו הפסקתם את המשחק גם לאחר כיבוי הקונסולה והדלקתה מחדש. מערכת ה־I/O המותאמת של ה־PS5 מאפשרת למפתחי המשחקים לשלוף מידע ישירות מדיסק ה־SSD, ובכך ליצור משחקים ביעילות.

חשוב להדגיש, ניסיתי גם משחקים של ה־PS4 בקונסולה החדשה והרגשתי מיד את השיפור בזמני הטעינה ואפילו שדרוג ויזואלי ניכר. הממשק החדש של ה־PS5 לא רק נוח אלא נותן גישה מהירה ללכידות וידאו ותמונות סטילס ושיתופם ברשתות החברתיות – כך שמי שרוצה להתחיל לעשות גם סטרימינג ואין לו מחשב עוצמתי, יש כאן אופציה חדשה. השדרוג לא מורגש רק במה שאנו רואים על המסך או מרגישים באמצעות הבקר, סוני שדרגה גם את איכות הצליל באמצעות פיתוח של חברת SIE - מנוע מותאם במיוחד לסאונד תלת־ממדי למשחקים שתומכים בכך וגורמים לתחושה שהסאונד מגיע מסביבנו.

הקונסולה הושקה בישראל יחד הם האביזרים הנלווים: Pulse 3D – אוזניות אלחוטיות בעלות תמיכה בטכנולוגיית 3D Audio ומיקרופון מובנה בעל מנגנון ביטול רעשים, מצלמת HD – ברזולוציית 1080p עם עדשה כפולה, שלט מדיה – לניווט בין אפשרויות הסטרימינג, וידיאו ואודיו השונות ותחנת עגינה עבור בקרי המשחק. הקונסולה משווקת בשתי תצורות: דיגיטלית ללא כונן אופטי בעלות של 1,999 שקל ומהדורה עם נגן Blu-Ray בעלות 2,449 שקל. המכירה החלה אצל המשווקים המורשים של ישפאר מוצרי צריכה.