חברת הסטארט־אפ Ride Vision פיתחה מערכת התרעה המסייעת במניעת תאונות אופנועים, באמצעות טכנולוגיה המבוססת על בינה מלאכותית וזיהוי תמונה, בדומה לאופן שבו חברת מובילאיי פועלת בעולם המכוניות. לאחרונה הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס A של 7 מיליון דולר שיתמוך בהשקה הבינלאומית של מוצר החברה. מתחילת 2021 ניתן יהיה לרכוש את המערכת בישראל ובמדינות רבות נוספות בעולם. מהחברה נמסר עוד כי הם עובדים מול מספר סוכנויות ביטוח במטרה להוזיל את עלות הביטוח לרוכבים שיתקינו את המערכת. עד כה גייסה Ride Vision כ־10 מיליון דולר, וחתמה על מספר עסקאות שיתוף פעולה, בין היתר עם ענקית חלקי הרכב הגרמנית, קונטיננטל AG.

את סבב הגיוס הובילה קרן ההשקעות OurCrowd של ג׳ון מדבד, לצד חברת ההון סיכון הבינלאומית YL Ventures, קרן הון סיכון Mobilion VC, וחברת Metagal יצרנית מראות הרכב לאופנועים. המערכת של Ride Vision מורכבת משתי מצלמות HD בעלות זוויות רחבות המותקנות בחלק הקדמי והאחורי של האופנוע, מחווני התראה המוצבים על מראות הצד ויחידת מחשוב ראשית (ECU).

לאורך כל הרכיבה יחידת המחשוב מעבדת את תמונה ומתרגמת אותה להתרעות מפני סיכונים ספציפיים שמופיעים על מראות הצד. המערכת מציעה כעת התרעות שמודיעות על סכנה ב־Blind Spot, התרעה על רכב שעוקף בצורה מסוכנת, התרעה לקראת התנגשות עם כלי רכב אחר והתרעת שמירת מרחק.