הכותר WRC9, המשחק הרשמי של אליפות העולם בראלי, מספק כמעט את כל מה שהיינו רוצים לראות בסימולציה מעולם המרוצים: נופים מדהימים, שליטה ריאליסטית ברכב ושימוש נכון בחוקי הפיזיקה במנוע המשחק.

המשחק, שפותח על ידי החברה הצפרתית Kylotonn, ומופץ על ידי Nacon, לא מחדש הרבה למי שכבר רכש את השחרור הקודם בסדרה מעבר למספר מצומצם של מסלולים חדשים ויפיפיים, אבל עבור שחקנים חדשים מדובר בחוויית נהיגה מהמשובחות בז'אנר. בכלל WRC9 מומלץ מאוד גם לשחקנים שלא מכורים לענף המרוצים, הוא מספיק עמוק מבחינת תוכן והמשחקיות באונליין כדי לשאוב אותך פנימה ולעניין אותך בספורט עצמו על כל מרכיביו.

בתחרויות הראלי אנו משתמשים ברכבים שהותאמו במיוחד למרוץ ובניגוד למרוץ מכוניות בטבעת, בה כולם נוסעים בו זמנית ומשלימים הקפות, כאן מוזנקים בנפרד, מנקודה לנקודה, בכבישי אספלט או דרכי עפר, משלימים קטעי מרוצים ומי שסיים בזמן הקצר ביותר הוא המנצח.

ראלי הוא סוג של ספורט מוטורי בו המשתתפים משתמשים במכוניות, משאיות, טרקטורונים או אופנועים שהורכבו או הותאמו במיוחד למטרת המירוץ ולרוב אינם חוקיים לנסיעה בכביש. הראלי מתרחש באזורים פתוחים או בדרכים פרטיות, על עפר או אספלט. המכוניות שבהן עושים שימוש באליפות הראלי של הפדרציה הבינלאומית לרכב ה-FIA, הן עם מנועי 1.6 ליטר וארבעה צילינדרים שעוברות מן הסתם לא מעט שינויים מתחת למכסה המנוע ואת כולם אתם תנהלו ותלמדו לאורך הקריירה שלכם במשחק, במהלכה תרכשו ותשדרגו את כלי הרכב ואפילו תשכרו את הצוות שלכם.

המשחק מכיל 14 מקומות שונים ומגוונים שלמעשה אמור היה לשקף את לוח הזמנים של עונת 2020 של אליפות העולם בראלי, לולא מגפת הקורונה שגרמה להשבתת הענף כמו אירועי ספורט אחרים. המסלולים כוללים ראלי ספארי בקניה, ראלי ניו זינלנד וראלי ביפן, שמוסיפים כל כך לאווירה ולהנאה במשחק. אין ספק שהנופים המדהימים שהאתרים האלה מספקים, במיוחד הספארי עם זברות ופלמנקו ברקע, והשוני במסלולים (בוץ ורטיבות באפריקה ומסלולים צרים מאוד ביפן) עוזרים לשמור על גיוון בין מרוץ למרוץ ומכריחים אותנו ללמוד טוב את המכניקה מאחורי השליטה ברכב.

למשחק כמה מודים שונים, האחד הוא כאמור מצב הקריירה שבו תצטרכו לעשות פשוט הכול, אבל זו הדרך הכי טובה ללמוד על הספורט והמכניקה מאחורי כל כלי הרכב. אם תרצו לקפוץ ישר למרוצי הראלי יש אופציה למשחק מהיר, אפשרות לאתגרים ספציפיים לפי כלי רכב  ומסלולים וכמובן אופציה למשחק רב משתתפים אונליין.

המקום שבו המשחק מצטיין הוא הרכבים: הם נראים ומרגישים נהדר ויש אינטראקציה טובה מאוד בין הרכב למסלול ותנאי מזג האוויר. במסלול מושלג לא יהיה חיכוך, ובמסלול בוצי יש סכנה של הרכב להיתקע ובכלל המראה של הבוץ שמכסה לאט-לאט את השמשה הקדמית פשוט נהדר. בנוסף, כל מכונית מרגישה שונה, עם האצה, חיכוך, משקל ופקטורים נוספים ייחודיים לכל אחד ממגוון הרכבים המכובד שמציע המשחק, ושמשפיעים על השליטה בהם.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של WRC9 בישראל WRC9 זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.