מגפת הקורונה, שהכתה בישראל ובעולם בשנה האחרונה, דחפה חברות רבות לחפש ולהמציא טכנולוגיות חדשות שיסייעו למדינות ולרשויות המקומיות לנטר ולטפל בנזקי המגיפה. אחת מהטכנולוגיות הללו היא של חברת תרמוגארד, אשר פיתחה מד חום המשדר בזמן אמת את תוצאות המדידות.

חברת תרמוגארד הציגה לאחרונה כלי יעיל ופשוט לניטור התחלואה באוכלוסייה, לצורך מניעת התפשטות מגיפות תוך שמירה על פרטיות האזרחים. מדובר למעשה במד חום חכם, היכול להחליף את מדי החום הקיימים כיום אשר בהם נעשה שימוש בכניסה למוסדות ועסקים אך תוצאות המדידה נזרקות לפח מיד לאחר הביצוע.

באמצעות המערכת החדשנית - המדידות משודרות באופן אוטומטי לענן. המידע שנאגר בענן מונגש באופן ידידותי למקבלי ההחלטות, ומאפשר לזהות התפרצויות פוטנציאליות כשישה ימים טרם הופעתן - זמן שבו הרשויות מגששות באפלה כיום. במידע שמסופק ניתן לעשות שימוש כדי למקד בדיקות מהירות באזורים המתאימים, למנוע את ההתפרצות בהם, ובכך למנוע פגיעה בכלכלה ובחינוך באזורים עם רמת תחלואה נמוכה.

כיום המערכת נמצאת בשימוש באשדוד, רמת השרון ורמת גן, תוך שיתוף פעולה עם העיריות. תוך זמן קצר החלו לראות את הקשר שבין שיעור גבוה של מדידות חום חריגות לבין עלייה במספר המאומתים לנגיף הקורונה. "מדידת החום מתחילה להתגבש כמדד לא רק לקורונה, אלא גם לריחוק חברתי יעיל", אומר ניר זכאי, מנכ״ל תרמוגארד, ומוסיף: "סביבה ששומרת על ריחוק חברתי כראוי, מונעת התפשטות מחלות. הרחבת פריסת המערכת לערים נוספות ופריסה במערכת החינוך, עסקים ומוסדות נוספים - צפויות להגביר את יכולת הניבוי ולשפר את יכולת המערכת, ובכך למנוע התפרצויות עתידיות".

הפיתוח נעשה יחד עם חברת אייביטק (IVTech), המתמחה בפיתוח תוכנה עבור פרויקטים עם עומס של אלפי משתמשים ובשיתוף פעולה עם המרכז הרפואי שיבא תל השומר. המערכת היא פיתוח ישראלי הרשום כפטנט, וביכולתה למזער השלכות של סגרים ולתת תמונת מודיעין אמיתית מהשטח ובכך לתת המשכיות בכלל התחומים - מחינוך ועד כלכלה ומסחר.