חברת אוברוולף, שבנתה פלטפורמה לפיתוח אפליקציות למשחקי PC פופולריים ופועלת שנים בתעשיית הגיימינג העולמית, מצאה כי חלה עלייה בכמות זמן המשחק הכוללת בשנה האחרונה.

השוואה שערכו בחברה בין המשחקים המשוחקים ביותר בנובמבר 2019 לבין המשוחקים ביותר בנובמבר 2020 מצאה כי חלה עלייה של 175% בכמות זמן המשחק הכוללת. את העלייה מייחסים בחברה לשני גורמים עיקריים: מגיפת הקורונה והמגמה הכללית של צמיחה בעולם הגיימינג בשנים האחרונות.

"הגורם הראשון הוא הברור לכל - מגיפת הקורונה. לאורך שנת 2020 הרבה אנשים מצאו את עצמם מבלים יותר ויותר זמן בבית. הגיימינג נותן מענה לכל הזמן הפנוי הזה שנוצר, וגם מספק סוג של אסקפיזם. במקום לשבת כל היום מול הטלוויזיה ולהתעדכן בחדשות, אנשים יכולים לשחק במחשב, לצלול לתוך המשחק ולהתנתק קצת מכל מה שקורה בחוץ", אומר גיל טוב־לי, סמנכ"ל צמיחה באוברוולף. "הגורם השני הוא המגמה הכללית של צמיחה בעולם הגיימינג בשנים האחרונות. מגמה שהתחזקה עוד יותר בתקופה הקורונה, ורק הולכת ומתחזקת".

עוד עולה מהנתונים כי League of Legends שמר על המקום הראשון כמשחק הפופולרי ביותר בשתי התקופות, ואילו World of Warcraft זינק מהמקום הרביעי ב־2019 למקום השני ב־2020.

"ראשית, צריך לומר ש־League of Legends הכה גלים כבר עם יציאתו לשוק ב־2009, ומאז כבר למעלה מעשור הוא רק ממשיך לצבור יותר ויותר פופולריות. מבחינת אוברוולף, יש מספר אפליקציות מצליחות מאוד שנבנו באמצעות הפלטפורמה שלנו. אפליקציות שמיועדות ספציפית למשחק הזה ומשמשות שחקנים רבים מכל הרמות, על בסיס יומיומי", מספר טוב־לי.

"גם World of Warcraft, שמככב בצמרת הטבלה, קיים בשוק לא מעט זמן ועדיין זוכה לפופולריות רבה, עם קהל שחקנים אדוק שרק הולך וגדל. זמן המשחק בו היה כ־6% מתוך כלל זמן המשחק בכל המשחקים, ואילו בתקופה השנייה זמן המשחק עמד על כ־17.5%".

”ניתן לקשר את העלייה הזו לשני גורמים", הוא מוסיף. "קודם כל, הרכישה הגדולה שעשתה החברה ביוני האחרון, של פלטפורמת המודים CurseForge. שחקני World of Warcraft רבים משתמשים במודים באופן קבוע, כך שהמעבר של הפלטפורמה לידי אוברוולף הביא איתו גם שחקנים רבים. גורם נוסף הוא ערכת ההרחבה שיצאה למשחק בנובמבר 2020, אחרי תקופה ארוכה של ציפייה מצד השחקנים. עם יציאת ההרחבה חל זינוק משמעותי במספר השחקנים".

הטכנולוגיה שפיתחה אוברוולף מאפשרת לאפליקציות לנטר אירועים המתרחשים בתוך המשחק – ולהגיב להם בזמן אמת עם סטטיסטיקות, הדרכה ואפילו הקלטה של קטעי וידיאו של ניצחונות ורגעים גדולים של השחקן.