לושה (Lusha) היא חברת סטארט־אפ ישראלית המפתחת מוצרי תוכנה שמנגישים דאטה לשיפור תהליכי השיווק, המכירות וגיוס כוח האדם בחברות. החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי יוני צרויה ואסף אייזנשטיין. יש לה כיום יותר מ־11 אלף לקוחות משלמים ומעל לחצי מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם, ובהם חברות כגון גוגל, פייסבוק, אמזון, אובר ועוד.

בחברה עובדים כיום כ־120 עובדים, תוך גידול מתמיד של מחלקות המחקר והפיתוח, המוצר והשיווק. ההתרחבות נובעת מצמיחה מסיבית ומעלייה בשימוש במוצרי החברה, לצד מגיפת הקורונה. 

החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לאנשי מכירות גישה למידע עסקי של בעלי תפקידים בחברות ומייעלת עבורם את תהליכי המכירה. 
בשיחה עם "מעריב", סיפר יוני צרויה, מנכ"ל ומייסד שותף בלושה, כי מעבר לכך שהפלטפורמה אוספת עבורם את הדאטה, היא יודעת לעשות אופטימיזציה ולהמליץ לאנשי מכירות על לקוחות פוטנציאליים. 

יוני צרויה מנכ''ל ומייסד שותף LUSHA (צילום: גבע טלמור)
יוני צרויה מנכ''ל ומייסד שותף LUSHA (צילום: גבע טלמור)


בניגוד למתחרים, בלושה פיתחו מודל עסקי, שלפיו המשתמש יכול להתחיל להשתמש במוצר ללא תשלום וללא צורך באשורים וחוזים מסורבלים מצד הארגון שבו הוא עובד. 

הקורונה עשתה רק טוב לחברה, אומר צרויה: "הקורונה רק העלתה את הצורך של אנשי מכירות במוצר. בתקופה של עבודה מהבית, כשהכל הופך ליותר מקוון, אנשי מכירות מחפשים פתרונות טכנולוגיים שיחליפו את הכנסים והפגישות שהתבטלו. לושה, שעוזרת לך כאיש מכירות להגיע לכל לקוח פוטנציאלי בתעשייה, הפכה לנחוצה ומבוקשת יותר - וצמחה מאוד". משרדי החברה ממוקמים בתל אביב, והמוצר נותן מידע על חברות בארה"ב ובאירופה, תוך שאיפה לצמוח גלובלית.

לדבריו: "לושה היא חברה שמכפילה את עצמה מדי שנה, והמטרה שלנו היא להיות מאגר הדאטה הגדול ביותר בעולם לחברות B2B".