בשעה זו הגיעה למסלול הלוויני של מאדים החללית ששוגרה היום (שלישי) על ידי איחוד האמירויות. היא צפויה להגיע למאדים ביום חמישי הבא בסביבות השעה 22:00 שעון ישראל. בזכות הגשושית "אל-אמל", שפירוש שמה הוא "התקווה", מדינת המפרץ עשתה היסטוריה, כאשר עמדה עד כה בהצלחה במשימתה הבין-פלנטרית הראשונה, והמשימה הראשונה של מדינה ערבית לחלל העמוק. מחר בשעות הבוקר סין צפויה לשגר גשושית דומה למאדים גם כן.

חשבון הטוויטר של הגשושית של נאס"א במאדים צייצה ברכה בערבית למקפת האמירתית וציטטה את המשורר הערבי הנודע אל-מתנבי 

המקפת האמירתית נכנסה למסלול סביב מאדים וקודם לכן - הפעילה את מנועיה הראשיים, זאת במטרה לבלום את מהירותה, שכן מספיק שכוח הכבידה של הכוכב ילכוד אותה במסלול.

התמרון המורכב הוא השלב הגורלי ביותר מאז שיגורה של המקפת. הפעלה מוקדמת מדי של המבערים הייתה עלולה לזרוק אותה למסלול סביב השמש, ואילו איחור קל היה עלול לרסק אותה על פני כוכב הלכת. אל-אמל נכנסה למסלולה הסופי – בין 20,000 ל-43,000 ק"מ מעל אדמת מאדים. היא צפויה לחקור את האטמוספירה של מאדים, ולמפות במשך שנתיים שלמות את קשרי הגומלין בינה לבין הרוח הסולארית ובינה לבין אירועי מזג אוויר על הקרקע, כמו סופות חול.

כאמור, על ידי מדידת בריחת המימן והחמצן היום, באיחוד האמירויות מקווים לשפוך אור חדש על התנאים ששררו במאדים הקדום ועל הסיבות לאובדן האטמוספרה של מאדים. "אל-אמל" צפויה צפויה לשדר מידע ונתונים ממאי 2021 למשך כשנתיים לפחות, והאמירתיים מתכוונים לשתף את ממצאיהם בזמן אמת עם כ-200 מכוני מחקר בעולם, לרבות עם נאס"א.

השיוט של הגשושית לעבר כוכב הלכת האדום נמשך 204 ימים, במהלכם עברה מרחק של 494 מיליון קילומטרים, במהירות של כ-121 אלף קמ"ש, גודלה של "התקווה" הוא כגודל מכונית - רוחבה 2.37 מטרים וגובהה 2.90. היא שוקלת פי שמונה מ"בראשית" הישראלית - 1,350 קילוגרמים, ומוטענת ב-1,500 קילוגרמים של דלק.היא בנויה מלוחות אלומיניום, ולוחות סולאריים אמורים לספק לה 600 וואט כשתקיף את מאדים ולהטעין את סוללות ההפעלה שלה. כמו כן, אנטנת צלחת בקוטר של 1.5 מטרים ועוד שלוש אנטנות קטנות יאפשרו את התקשורת איתה. בתחתית הגשושית שישה מדחפים שינווטו אותה אל המסלול הרצוי ובגופה מותקנים מכשירים ומצלמות לאיסוף הנתונים.