חברת KONE, יצרנית בשוק המעליות והמדרגות הנעות, יוזמת תחרות פתוחה ומזמינה סטארט־אפים, סטודנטים, מהנדסים, מפתחים, קבלנים ואת הציבור הרחב להציע רעיונות לפיצ'רים חכמים שניתן לחבר למעלית כדי להקל על תנועת אנשים במרחב.

בשנה שעברה השיקה החברה את סדרת המעליות הדיגיטליות KONE DX Class, המאפשרת לחבר כל פתרון דיגיטלי וממשק חיצוני למעלית, באמצעות API מאובטח ולאורך כל חיי הבניין. מעליות אלו פותחות אפשרויות בלתי מוגבלות ומאפשרות לחבר אליה כל ממשק חיצוני, כגון אפליקציות, רחפנים ורובוטים, שמטרתם להעניק חוויה מותאמת אישית ולשפר את תנועת האנשים.

כדי להדגים את החיבוריות והיכולות של מעליות KONE DX Class הציגה החברה ניסוי בפינלנד, שבו חיברה מכשיר אא"ג למוח משתמש. המכשיר מדד אותות מהמוח, את פעילות הנוירונים, ולימד את התוכנה להבין את האותות האלה וכך הצליח להפעיל את המעלית רק מכוח המחשבה.

"הרעיון מאחורי ניסויי DX הוא לאתגר את הציבור ולהעניק לו את ההזדמנות לבחון את גבולות הטכנולוגיה והיצירתיות, להשפיע על תנועת האנשים במרחבים הציבוריים, להפוך בניינים לחכמים וברי קיימא. אנו מעודדים את לקוחותינו, דיירים בבנייני מגורים, סטארט־אפים, סטודנטים, אדריכלים, יזמים, מהנדסים וכדומה לשתף את הרעיונות שלהם ולהצטרף למהפכת החדשנות של KONE", אומר סמנכ"ל השירות ב־KONE ישראל שגיא קוזניץ. אפשר לשלוח את הרעיונות לתחרות הניסויים דרך אתר החברה עד ה־19 בפברואר. הרעיון המנצח יזכה לניסוי אמיתי במחלקת המחקר והפיתוח של החברה בפינלנד.