מגיפת הקורונה לא הובילה רק לקשיים לוגיסטיים בבתי הספר היסודיים והתיכוניים – גם במכללות להשכלה גבוהה נאלצים למצוא פתרונות יצירתיים כדי לחפות על אי־היכולת להעביר לתלמידים שיעורים פרקטיים הדורשים כלים מיוחדים. באפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, השיקו פיילוט מיוחד לניסויי מעבדה עד הבית עבור הסטודנטים, הכולל תמיכה מרחוק לתלמידים בזמן אמת.

צוות המעבדות יצר קיט ייחודי לכל סטודנט, ובו כלל הציוד הנדרש לניסוי, כולל ספק כוח שהודפס לכל סטודנט בהדפסת תלת־ממד, המאפשר הקמה של "מעבדה ביתית" תוך כדי שמירה על בטיחות ונוחות מרבית. עוד כולל הקיט, בין היתר: מחולל אותות, שקיות רכיבים, מטריצה ופלייר קיימים, חוטי קצר ועוד.

החל מהסמסטר הקרוב יחלו במכללה בביצוע פיילוט למעבדה, במטרה לאפשר לסטודנטים להמשיך ולקיים את פעילות המעבדות. הפרויקט כולל אפילו תמיכה טכנית לסיוע מרחוק. הצלחת הפיילוט תאפשר את הרחבתו למחלקות להנדסת חשמל, הנדסת מכנית והנדסה רפואית.

לדברי איציק קרבצ'ינסקי, מנהל המעבדות ותשתיות מו"פ באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב: "הקורונה מביאה עמה אילוצים ואתגרים, אך גם חשיבה מחוץ לקופסה, פתרונות יצירתיים ופדגוגיה עדכנית וחדשנית המאפשרת לנו להמשיך ולהפעיל מגוון מעבדות גם במצב של סגר ולהקנות לסטודנטים את הידע היישומי ואת האפשרות לתרגל אותו בנוחות וביעילות, תוך ליווי והנחיה של סגל המרצים שלנו.

"הפרויקט 'מעבדות הבית' מהווה חלק ממערך הפדגוגיה העדכנית של אפקה", מוסיף קרבצ'ינסקי,  "ואנו שוקדים על פיתוחה כל העת, במטרה להעניק לסטודנטים שלנו את הידע המתקדם והאיכותי ביותר ברמה אקדמית גבוהה ויצירתית, תוך התנסות עצמית".