"גיימינג הוא הפלטפורמה הטכנולוגית הדומיננטית הבאה, גיימינג הוא הפרדיגמה החדשה - כל מה שאפשר לעשות כיום באופן דיגיטלי, אפשר יהיה לעשות בתוך המשחקים". כך מעריך מייקל וולף, מנכ"ל חברת הייעוץ לטכנולוגיה ומדיה האמריקאית Activate Consulting.

על פי התחזית השנתית לטכנולוגיה ומדיה לשנת 2021 שפרסמה לאחרונה החברה, בין שנת 2020 ל־2024 ההכנסות של כלל החברות הפועלות בתחומי טכנולוגיות האינטרנט ומדיה בעולם צפויות לצמוח בכ־374 מיליארד דולר, כך ששווי השוק כולו יצמח מכ־1.9 טריליון דולר לכ־2.3 טריליון דולר. צמיחת הגיימינג תהיה הדומיננטית ביותר והשוק יצמח בין 2020 ל־2024 מ־145 מיליארד דולר ל־190 מיליארד דולר.

וולף יהיה אחד הדוברים המרכזיים בכנס החדשנות הבינלאומי Axis Tel Aviv 2021, שייערך ב־17 במרץ זו השנה השמינית ברציפות, ולראשונה ככנס וירטואלי. הכנס יפגיש עשרות סטארט־אפים ישראליים המפתחים טכנולוגיות חדשניות מבטיחות, עם עשרות משקיעים מקרנות הון סיכון ומנהלים בכירים מתאגידים בינלאומיים מובילים, שמגיעים לכנס במטרה לבחון הזדמנויות השקעה.

"שופינג ומסחר, אירועי מוזיקה וספורט, חיפוש תכנים, לימודים, חיים חברתיים ודייטים - את כל אלה ניתן יהיה לקיים בתוך עולמות הגיימינג", מעריך וולף, "כבר כיום נערכים במשחקי וידאו - כגון פורטנייט - מופעי בידור, ספורט ומוזיקה מרובי משתתפים ואפילו נערכות בהם חתונות.
"במיינקראפט בונים סטודנטים קמפוסים שלמים המשלבים לימודים וחיי חברה ומגשרים בין העולם האמיתי בימי קורונה לעולם הוירטואלי, ובוורלד אוף וורקראפט נערכים כנסים בינלאומיים ואירועים מרובי משתתפים - וזו רק ההתחלה".

לדבריו, בשנה האחרונה הונמכו החסמים והמכשולים בעולם הגיימינג. זאת בעיקר בזכות התפתחות טכנולוגיות הענן, כך שיותר ויותר אנשים יכולים להשתתף בו, גם באמצעות מכשירי הסלולר וגם באמצעות מחשבים זולים יותר, מה שמאפשר לציבור הרחב לשחק במשחקים מתקדמים יותר.

כל החברות הגדולות משקיעות הרבה מאוד כסף ומאמצים טכנולוגיים כדי לשפר את שירותי הענן ולהרחיב את השימוש בגיימינג. וולף גם צופה שנראה בשנה הקרובה גל של מיזוגים והשקעות בחברות הפועלות בתחום הגיימינג והשקעות בטכנולוגיות הקשורות בתחום.