משבר הקורונה הוביל לצורך בהגדלת מספר הקלפיות, זאת במטרה לצמצם את מספר הבוחרים בכל קלפי. המשמעות היא, שישראלים רבים יצביעו בקלפי שאינו המקום בו הצביעו בעבר. כדי לסייע להם, חברת הסטארט אפ הישראלית SPS, העוסקת בפיתוח פתרונות מידע וניווט, נבחרה על ידי משרד הפנים הישראלי לספק שירות חכם וייחודי שיאפשר למצביעים לקבל באמצעות המחשב או הסמארטפון מידע אודות הקלפי בו הם מצביעים, ולנווט אליו ברגל, באופניים, ברכב או בתחבורה ציבורית. שווי העסקה עומד על כרבע מיליון ש"ח.

כך תנווטו לקלפי שלכם

הסטארט אפ SPS הוקם לפני כשלוש שנים ומספק פתרונות המספקים שירותי מידע וניווט למגוון ארגונים בישראל ובעולם. כמו כן, הוא מתממשק ליישומים רבים, בהם אטרקציות תיירות, רשתות מזון וקמעונאות, גופי בריאות, משרדי ממשלה, מארגני כנסים, משרדי כרטיסים, חברות אישורי הגעה, מערכות לניהול תורים ועוד.

בשנה האחרונה סיפקה החברה פתרון ניווט ומידע אודות מיקומי בדיקות הקורונה ומרכזי החיסונים, עבור לקוחות שירותי בריאות כללית. מדובר בשירות בו השתמשו מאות אלפי משתמשים בחודש. כאמור, מאז שנוסדה החברה הוקמו בצורה אורגנית לעסקים בישראל כבר מעל 200 אלף מיקומים בפלטפורמת המיקומים של SPS, כאשר זוהי העסקה הראשונה שלה עם גוף ממשלתי בישראל.

נעמי פרידמן, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הפנים סיפרה: "לראשונה בבחירות לכנסת ה- 24 מתקיים שיתוף פעולה של משרד ממשלתי, משרד הפנים, עם חברת סטארט אפ. כידוע, לאור משבר הקורונה, יגדל מספר הקלפיות באופן משמעותי ואזרחים רבים לא יצביעו בקלפי המוכרת להם. משרד הפנים וחברת SPS הקימו מערכת ייחודית וראשונה מסוגה, המאפשרת איתור והגעה למיקום הקלפי בכל דרך אפשרית: תחבורה ציבורית, מוניות, WAZE, רגלית ועוד".

"כמו כן, המערכת מציגה את משך הזמן שיידרש כדי להגיע לקלפי בכל אחת מהדרכים. משרד הפנים, שחרט על דגלו חדשנות ודיגיטציה, פועל ביחד עם חברת SPS להנגיש לתושבים את המידע הרצוי. המערכת שהוקמה תאפשר איתור מהיר ויעיל במטרה להקל על תהליך ההצבעה", הדגישה.

שגיב לוי, מייסד ומנכ״ל SPS אמר: "אנחנו גאים שנבחרנו להיות הפלטפורמה שתסייע לממשלת ישראל לנהל את יום הבחירות בצורה מתקדמת שתסייע למיליוני המצביעים להגיע אל הקלפי בצורה בטוחה ונוחה. זה בהחלט מחמם את הלב שמשרד הפנים בחר לעבוד עם סטארט-אפ ישראלי צעיר דווקא בימים אלה, ואנחנו מודים להם על האמון שנתנו בנו ובמוצר שלנו".